Gå til innhold

Bekkenløsning og sitting i kasse på matbutikk?!?


UnePune äntligen hemma!

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer ved det? Jobber i matbutikk(mest på gulvet) og har vært sykemeldt(aktivt, men var der svært lite) i april. Skal til legen i morgen. Var på jobb to kvelden i forrige uke, og det blei verre fra den ene dagen til den andre. Har hatt smerter nå og da siden sist. Før det var jeg omtrent smertefri i en uke. Merker jo jeg blir dårligere av å være på jobb, men jeg har jo ikke vondt hele tida! Argh...blir sprø av det her! Åsså var det jo så deilig å være tilbake på jobb også...så trur jeg skal prøve litt til, sitte mer i kassa og se hvordan det går, så får jeg heller kontakte legen senere hvis det ikke blir bedre =/

 

Noen av dere som har erfaringer fra kassearbeid med bekkenløsning?!?

Hjelper det tru? Skulle tru det var bedre enn å traske/stresse rundt på hardt gulv i hvert fall...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann..

 

 

Sliter selv m bekkenløsning, jeg er i 15ende uke i svangerskapet. Jeg jobber på klesbutikk å sitter i kassa. Er ubehaglig i lengden å sitte, men jer reiser meg å går litt av å til for å ikke stivne helt bort å det hjelper meg.. har vært sykemeldt engang, men holdt på å kjede meg ihjel så prøver å bevege forsiktig på meg når det er som værst.. Håper du finner en løsning som gjør at du kan fortsette å jobbe:)

 

 

hilsen jente oppe i nord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg karer jo ikke å holde meg bare i kassa, så det er ikke noe problem å få rørt seg =P Har jo ansvar for at de andre gjør som de skal(låseansvarlig) så da må jeg jo litt rundt og. Har nå vært på jobb, og det gikk sånn passe bortsett fra alle de gangene en usynlig person stakk en kniv i bekkenet mitt og vrei rundt =P

 

Var hos legen i dag, og sa jeg skulle prøve meg litt til før en evt ny sykemelding. Alt han hadde å si var: "Ja, det er jo ikke farlig"...

 

Skjønner jo det, og kommer til å jobbe så lenge jeg klarer å ta meg av sønnen min dagen derpå =)

 

Men en hører jo om de som ikke hører på kroppen sin før det er for seint og ender opp på krykker og tilogmed noen har vondt lenge etter fødselen...er litt skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel leger sier så masse, men å provoserer smerter ved bekkenløsning vil kunne medføre at du får større problemer og smerter enn nødvendig videre i svangerskap og evt. også etterpå som du selv skriver. Jeg presset meg på jobb og til slutt måtte jeg bli fullt sykemeldt.

 

Du må lytte til kroppen, og finne ut hva som er best for deg og dine. Men å jobbe kortere dager kan jo være en løsning - delvis sykemeldt. Jeg var aktivt sykemeldt så lenge jeg hadde arbeidskontrakt, og jobbet de timene jeg klarte med lette arbeidsoppgaver. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit det...men er vanskelig å begrense seg selv når en først er på jobb...er jo så mye som skal gjøres! =P

 

Har vært på aktiv sykemelding, og om det ikke blir bedre i nærmeste fremtid skal jeg gå til legen å få det igjen! Men når jeg gjør "lett arbeid" føler jeg meg så ubrukelig...hehe! Arbeidsgivern min er jo kjempefornøyd hvis jeg bare drar frem i hyllene, men når jeg ser alt rundt meg som burde ha blitt gjort, men som jeg liksom skal holde meg unna blir jeg så frustrert!

 

Jeg jobber korte dager fra før(4,5timer stort sett), så hvis jeg skal korte ned blir det bare et par timer...(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er frustrerende å være aktivt sykemeldt, og ikke få gjort den jobben som man gjorde tidligere. Det er så masse man ser skulle vært gjort, så jeg skjønner hva du mener. Jeg var faktisk glad når arbeidskontrakten min gikk ut, for de ville ikke forlenge kontrakten min når de allerede hadde vikar i stillingen min - naturlig nok. Dermed ble jeg fullt sykemeldt, og det var den beste løsningen for meg og mine.Håper du finner ut hva som er best for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...