Gå til innhold

Er magen din ødelagt etter ks ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er magen din ødelagt etter ks ?

Ved ks må de jo skjære over noen nerver. mitt spm er følgende:

 

vil man se like fin ut etterpå ? jeg har flat mage og er veldig opptatt av trening. kutter de over magemusklene mine ? hvordan er magen etterpå ? kan man trene den så den ser like fin ut som før ?

 

vet jo at en vaginal fødsel også kan gjøre slik at magen ikke ser ut som før, alene pga graviditeten.

 

det jeg mener er om magen blir ødelagt v ks ? at man mister fasong, eller at man får en pølse hengende der fordi nervene er kuttet over ? noen som vet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skjærer jo over musklene i nedre del av magen, og man får ikke lov til å løfte tungt de første seks ukene etterpå. Du må nok trene dem opp igejn, men tror at dersom du trener mye nå er det en grei sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var helt flat igjen, ett par uker etter fødselen - men nå la jeg også veldig lite på meg under graviditeten, så det har vel litt å si. Siden du virker veldig veltrent, så skal nok sikkert det gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musklene skjæres ikke over, de dras til side i lengderetning. Det er også skjelden at noen nerver av betydning tar skade. Du må bare vente noen uker før du får "kontakt" med maven din igjen, så kan du trene som normalt og bli flat dersom forholdene ellers ligger tilrette for det.

 

Operasjonssykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har tatt hastesnitt. Pga at såret gikk litt som en s, ble det litt overhengende hud der, og det er ikke så fint. Men det er under trusekanten og plager meg ikke nå lenger.

 

Eller kan jeg ikke si at det var noen forskjell på magen etter denne fødselen kontra dem først hvor jeg fødte normalt. Gikk fint å få relativt flat mage igjen, litt mammamage hadde jeg jo fra før. MEN det tar lengre tid å komme seg etter keisersnitt, savnet magemusklene mine lenge jeg!! :-)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tok hasteks for 2 år siden magen ble helt fin ijenn etter en periode.da jeg ammet kjente jeg hvormagen dro seg på plass.er nå gravid i uke 11 mgen er forsatt flat.magemusklene viser og arret er bare en tynn strek ved trusekanten.nesten pent faktisk.ingenting er ødlagt mange lag m mage å livmor blir avskjert men ikke magemusklene d draes til sides.ikke ver d ivertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...