Gå til innhold

Å avslutte forholdet til "stebarn"


Anbefalte innlegg

Skrevet

For å ta historien kort.

Jeg ble sammen med en mann som hadde en sønn fra tidligere. Vi bodde mer eller mindre sammen i 3 år og jeg ble veldig glad i gutten og han i meg også virket det som.

Nå er forholdet slutt. Det jeg lurer på er hvordan i alverden skal jeg forholde meg til gutten? Han er nå 5 år gammel. Er det best for ham at jeg bryter all kontakt tvert og gir ham mulighet til å bli glad i sin neste "stemor" eller bør jeg forsøke å ha en form for kontakt?

Vi bor så langt fra hverandre at vi aldri treffes tilfeldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du snakke med pappaen om. Gutten vil nok sikkert ha lyst på kontakt med deg, i allefall en stund fremover, han må få avsluttet dette. Men ikke gjør noe mot pappaens vilje eller bak hans rygg.. Du og pappaen må bli enige om dette.. Men om det kommer en ny stemor bør dere alle prøve å "vri" gutten over dit. Hvis du fortsetter å treffe gutten vil en ny stemor få det vanskelig (dette har jeg erfart).

 

Lykke til! =)

Skrevet

Hei

 

Når gutten er så liten, vil han desverre glemme deg om en tid. At du fortsatt bryr deg om han er helt normalt. Du bør snakke med barnefaren om din rolle i livet hans nå, det er det aller beste.

Hae selv en "stesønn" haadde det fra han var 3-15 år, han er fortsatt som en sønn for meg og alltid velkommen i mitt hjem. Han tar selv kontakt når han ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...