Gå til innhold

Jeg har vært på UL fredag:)


Gjest

Anbefalte innlegg

Var på UL fredag! Og det var kjempe fantastisk!!! Det er fremdeles ei jente, og hu har masse hår!!!! (kanksje det var det viktigeste;)) .. Alt står bra til enda... men hun begynner å bli diger (som sin bror) .. Hun er 250 g over normalen og veier ca 1900 g og er ca 39 cm lang.

 

Så nå ser jeg fram til UL i uke 36 16 juni:) Så blir jeg satt i gang i uke 38 vist hun fortsetter samme vekst!!! Gleder meg.. herlig å slippe de to siste verste ukene av svangerskapet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :-) Var du på UL pga mistanke om stort barn? Blir du satt igang såpass tidlig pga stort barn? Har du fått et stort barn før? I så tilfelle, hvor stort? Jeg bare lurer fordi jeg har født barn over 4500g to ganger før, og jordmor har ikke sagt noe til meg om muligheten for å sette igang fødselen litt tidligere (noe jeg gjerne gjør for å slippe at babyen blir så stor...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var på UL pga stort barn.. og ja de setter meg i gang muligens uke 38. Sønnen min var 5 kg. Hadde problemer med å få han ut.. og han holdt på å dø. Vist du fødte barna dine lett uten komplikasjoner sier de ikke noe til deg.. men i mitt tilfelle der jeg lå i rier i 2 dager og skuldrene stod bomfast så er de nødt til å gjøre noe.. Så tilsutt tok bare jordmora tak i skuldrene å dro han ut...

 

Hør med legen/jordmor. Jeg måtte sette i gang hjulene selv.. Kom på samtale på sykehuset og får keisersnitt om jeg vil. Og der satt de meg opp på masse UL`er slik at de kan følge med henne at hun ikke vokser seg ut av magen min;)

 

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var 4770gr. Fødselen ble satt igang 14 dager på overtid. Fødselen tok bare 3 timer, men skuldrene satt fast og jeg revnet stygt (ned mot endetarmen, måtte sy maaange sting).

Skal til jordmor neste mandag, får høre hva hun sier da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. hørtes ikke godt ut, Sønnen min kom 2 dager etter termin.... vil ikke tenke på hvor stor han hadde blitt om jeg hadde gått mer overtid...

 

Revna ikke en plass jeg.. men så brukte jeg jordnøttolje og da;)

 

Ja gi beskjed til jordmor!!!!!!!! Det er smart!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...