DenherJenta Skrevet 7. mai 2006 #1 Skrevet 7. mai 2006 ser hun er rød, å irritert men ikke åpne sår..... smører med sinksalve.. andre tips?
Gjest Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 La henne være uten bleie så ofte som mulig. Det hjelper å få lufta rompa litt:)
mammaen til G & A Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Luft ut baken saa mye som mulig ved aa la henne ligge naken. Vask baken med vann - kanskje litt saape i vannet, men ingen vaatservietter foer bleie utslettet er borte. Og etter at du toerker av baken saa har du paa zink salve og saa har du paa bleien. Utslettet blir nok borte da om ett par dager=)
Gjest Skrevet 7. mai 2006 #4 Skrevet 7. mai 2006 Hvis det ikke blir bedre, har de en knallgod salve på apoteket som heter Inotyol. Den brukte vi da jeg jobbet på barneavdeling på sykehus. Der hadde vi mange unger med hyppig løs avføring. De ble veldig såre, men Inotyolen hjalp hver gang.
makaba Skrevet 7. mai 2006 #5 Skrevet 7. mai 2006 Aselli sårsalve er også bra. Minner litt om sinksalve, men virker bedre når de først er blitt sår....
Anita81*Kristian-09-02-06* Skrevet 7. mai 2006 #6 Skrevet 7. mai 2006 dæsj på mye potetmel å luft mye....prøv også a-creme,knallbra..anbefales sterkt.. klem
Drangelina Skrevet 7. mai 2006 #7 Skrevet 7. mai 2006 Den beste salven for lillegull var brystvortesalve! Holder huden helt tørr i timesvis, og legger seg ikke i klumper slik som sinksalve. den røde lille stumpen ble helt fin på et par dager!
Gjest Skrevet 7. mai 2006 #8 Skrevet 7. mai 2006 Ammer du? Smør på mm og la det tørke før bleia settes på. Luft så mye du kan i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #9 Skrevet 7. mai 2006 Glem sinksalven..........Jeg bruker ikke den lengre. Bruker kun den som heter Inotyol også mye pudder.
DenherJenta Skrevet 8. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2006 takk for alle tips.. hun ligger nu mye uten bleie, bruker potetmel. å endelig fant jeg noe å bruke brystvorte salven min til (siden jeg ikke ammer, fikk jeg aldri tatt den i bruk) skal å på apoteket å kjøpe inotyol.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #11 Skrevet 8. mai 2006 For å tørke baken godt: prøv hårføner med kaldluft fungerer superbra her i gården. Ellers hvis det er snakk om hissige røde flekker, kan det være sopp. Prøv i så fall kremen Daktacort (kjøpes på apoteket). Den kan ifølge helsestasjon prøves uansett - hvis den funker, var det sannsynligvis sopp. Hvis ikke eksemet forsvinner i løpet av 2-3 dager, er det ikke sopp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå