Gå til innhold

Er dette bekkenløsning?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mine smerter sitter mellom beina, på hver side av underlivet. Ved skjev belastning får jeg knivaktige smerter og jeg klarer ikke gå. Har ikke smerter i korsrygg. Dette er mitt andre svangerskap og jeg er i uke 27. Hadde nesten ingen slike smerter med førstemann, men faktisk litt mer etter fødsel så lenge jeg ammet.

 

Kjenner et stort trykk nedover, nesten som om bekkenet har begynt å utvide seg. Har hatt dette i en uke nå. Har noen råd for hvordan jeg kan minske smertene? Er dette egentlig bekkenløsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

høres nok ut som det ja ..og du er i de typiske ukene.. Du må ta det med ro..ligge med pute mellom bena.. støtte deg når du skal opp av sofa eller stol.. du bør ikke gå langt etc..og løfte tungt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som bekkenløsning, og spesielt smerter ved skjev belastning er typisk for BL. Du bør ta kontakt med lege og få henvisning til fysioterapi, og i diagnosen må det stå: Bekkenløsning med gangvansker, for da betaler du kun kr 50,- per behandling. Det er viktig at du kommer til undersøkelse, får råd/veiledning hos en fysio. som er spesialisert innen BL. Behandling, trening og forebyggende tiltak er viktig. DU BØR UNNGÅ: bevegelser som provoserer smertene. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...