Gå til innhold

Pokker også.....den H*****S sommer`n er her igjen.


Gjest

Anbefalte innlegg

Og jeg har mest lyst å grave meg ned, kan komme oppatt til vinteren.

Urk.

Jeg fatter ikke at jeg nok en gang sitter her og forbanner sola, sommer`n, og meg selv.

Jeg HATER sommeren.

Hvorfor?

Jo, det skal jeg fortelle deg.

Jeg hater sommer`n forde da er det varmt. Og når det er varmt skal jeg ha lite klær.

Jeg HATER å gå ute i bare t-shirt. I byen foreksempel, forde da blir det lissom litt motvind, og t-shirten klistrer seg intil magen, den enorme vomma mi. Bestående av 2 svæære bilringer.

Ekkelt at alle ser de grusome valkene mine.

Ikke har jeg noe særlig å ha på meg heller. Bare digre svarte t-shirts, som faktisk er i minste laget. De klistrer seg til valkene på ryggen, det ser utrolig kvalmt ut.

Jeg var faktisk på kaphal i dag, på xlint. Fant ei capribukse i str 50....(herregud).....og den fikk jeg så vidt igjen knappen på. Men når jeg setter meg ned.....aiaiai....den bilringen som kommer til dyne over linninga, ja det er nærmere ett "dumper-dekk" enn en bilring da. Det var så ille at den buksa kan jeg ikke sitte i.

-Ergo det er en bukse jeg kun kan bruke når jeg skal til byen alene, for da ser jeg iallefall noenlynde ut når jeg vandrer rundt i storgata eller på kjøpesenteret.

Kjøpte en hvit kortermet skjprte også, str 50/52......men når jeg kom hjem ser jeg at valkene på ryggen like gjerne kunne ligget utenpå.

Så den blir ikke brukt nei.

 

Jeg HATER sommeren, for jeg har ikke utenpåjakke.

Ikke noen jakke som er rimelig pen å bruke på en sval sommerdag.

Jeg er så diger rundt brøsta overarmene, og magen, at alle jakker må være enorme i størrelsen. og dersom jeg finner en jakke som går ann er den alt for trang over overarmene.

Og det å kneppe igjen ei jakke, nei det kan jeg bare drømme om.

 

Jeg HATER sommeren, for da går alle venindene mine i deilige svale singletter, det kan ikke jeg......har noen, som jeg bruker når jeg er hjemme alene. Men kan ikke vise meg for folk i den.

Jeg må ha store t-shirt.

Har kjøpt 10 svarte med V-hals i ellos. Str XXXXL, eller 9 eller hva det no sto.

De må være så enorme for ikke å ligge klistra intil meg og vise frem de avsindige valkene.

Og når de er sååå store, da går jo ermet langt ned på albuen...så jeg må brette opp. Men det er ikke morro å brette for mye, forde da vises de enorme overarmene mine. usj.

Og de må være svarte.......det sjuler bittelitt.

Har bare svarte tøy-bukser også, stretsh, str 50/52.

 

Er så DRITLEI svarte klær.

Det er veldig veldig varmt i sola....med svart enorm t.shirt, og svart bukse.

 

Og når jeg skal ting og tang, svetter jeg så det rinner......kjenner dråpene trile nedover ryggen, keg blir kliss våt under hengebrøsta, og i valkene bak på ryggen.

 

Jeg går konstant og holder inne magen....bare dèt er jo slitsomt.

 

Jeg HATER sommeren, for når jeg kommer på besøk til noen sitter de ute på hagemøblene, det er grusomt, for det er TRANGT for meg i slike hagemøbler.

Og det å legge den ene foten over den andre er vanskelig, forde jeg har så enorme lår.........Da er det bedre på vinteren, da jeg kan synke ned i en sofa, og sitte inntil ei pute eller noe.

 

Jeg HATER sommeren, for det åp sitte på uteresturang eller noe, det er ikke greit, forde jeg nesten ikke får plass i slike stoler.....

 

Nei, da er det mye bedre med vinter.

Da kan jeg sjule meg i vinterjakker. STORE vinterjakken. Joa, jeg ser jo diger ut i de også, men detaljene i valkene mine vises ikke,

Ingen ser valkene på samme måten som om sommer`n.

 

Jeg vet jo at jeg er like feit,om det er sommer eller vinter, men det FØLES som om en kan sjule seg litt mer når det er vinter. Iallefall detaljene på den enorme overkroppen, og den digre ræva.

 

Jeg HATER sommeren!!!

 

 

Heilt ufattelig at jeg ser slik ut som jeg gjør i dag.

_Feitere enn noen gang!!!!!

 

Jeg var 90 når jeg ble gravid.

Jeg var 102 når jeg fødte.

Jeg er 105 i dag............................................5 måneder etter...........

( er 170cm)

 

Jeg HATER sommeren, men mest av alt HATER jeg meg selv.

HATER at jeg ser ut som jeg gjør når det egentlig er så lett....

Det er jo "bare" å spise sunt og mindre, og trimme mer.......

Bruke fler kalorier enn man får i seg.......

 

Så enkelt er det faktisk.

 

Så hvorfor i HELVETE er jeg feit da........og så mange med meg. Når det er så lett, hvorfor er ikke alle slanke?

Jeg kan barew snakke for meg selv, men her er det null viljestyrke, ingen karakter, og masse snop og mat som er årsaken.

-Ja hvis sannheita skal frem så har jeg spist 3/4 grandiose mens jeg har skrevet dette innlegget..................

 

Men når det å være enormt diger er så vondt, så grusomt, og jeg missliker det så sterkt, hvorfor greier jeg ikke å mobilisere krefter til å slanke meg...?

Trenger vel strengt tatt bare å kutte ut alt snopet, spise normal mat, og gå en rask trilletur hver dag.....da har jeg kommet langt vil jeg tro.

Og det skal jeg gjøre i morra.

Og i morra.......og i morra........og på mandag..........

 

Er så skuffa over meg selv, over at jeg faktisk sitter her og skriver dette, tenk at dette er meg..........

 

Gruer meg til neste sommer, da er min datter ett og ett halvt.........jeg fikser ikke ta henne med på stranda sånn som jeg ser ut.....

 

Jeg MÅ slanke meg, jeg MÅ ta meg sammen.

Føler at jeg er verdens svakeste menneske, som ikke greier å la være å spise sjokolade og potetgull, som ikke greier å la være å ha massevis av bernesaus på biffen, som MÅ ha deilig feitende potetsalat når vi griler, og masse fet bernesaus.........

Jeg er verdens svakeste menneske som ikke greier spise kyllingen uten skinnet......skinnet er jo så godt på den grilla kyllingen...uten skinnet og masse tykk bernesaus smaker jo kylling ingenting......

 

Herregud for ett innlegg. Aner ikke hvorfor jeg har skrevet det.

 

Kanskje jeg trenger at noen sparker meg i ræva.........sier meg ett sannhetens ord......

...eller jeg trenger å høre at jeg ikke er alene om å ha det slik...........

 

Hater å trene sammen med noen, for det føler jeg er som å innrømme at jeg er smelfeit. Nei, vil ikke at noen skal vite at jeg slanker meg.

 

Nei, tror som jeg skrev i begynnelsen her at jeg skal grave meg ned........komme oppatt når jeg har blitt slank......

 

PS:

Åh, tenk å få bli med på extrem forvandling da, vokne etter noen timer på operasjonsbordet, hærlig fettsugd fra annsiktet til leggene, bleke fine tenner, yppige flotte brust, og lat stram mage, og ingen valker på ryggen......litt blå noen dager, men pytt sann.........

 

Nei, trim og fæl sunn mat, huff.........

 

Noen som kan trøste eller oppmuntre?????????????????+

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva skal jeg si? ikke klag, du er mindre enn meg ;)

 

Har vel vært i den situasjonen der (er der jo egentlig ennå) Men jeg har klart å gi meg et så hardt spark i ræva at her prøver jeg å gjøre noe med det. Er ikke sikkert det hadde vært så lett uten det fantastiske helse vesenet her i landet. Viktig å få hjelp for det er beintøft alene. Jeg var i prat med fastlegen min som sendte meg videre på et overvektsprosjekt. Men tror ikke de har det alle steder i landet så jeg er kjempeglad for at tilbudet er her. Men hadde jeg vært deg hadde jeg så hadde jeg tatt en prat med legen, kanskje få en henvisning til en ernæringsfysiolog og få litt hjelp når det gjelder maten.

 

Er kanskje ikke så trøstende, men når vilja kommer så kommer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne like gjerne vært meg som skrev det innlegget....

Sist sommer lovte jeg meg selv at aldri om jeg skulle gå feit en sommer til... Hva har skjedd dette året? Ingenting. Kanskje jeg er 10 kilo lettere i år, men hva hjelper det når det er 40 kilo igjen å ta av.

Fatter ikke at det går an å være så stokk dum, men det er jeg nå en gang. Jeg skjønner jo at jeg har et sykelig avhengighetsproblem når det gjelder mat, og når jeg i tillegg har insulinresistens, så er det ekstra ille å være så stor. Samtidig er det vanskeligere å gå ned i vekt med det, men det er ikke umulig.

Nei, vi får ta oss sammen, begynne i dag og om vi ikke er tynne til sommeren, så vil vi i allefall føle oss bedre når vi vet at vi er på vei nedover. Så kanskje 2006 blir året for oss, året når vendepunktet kom, og så kan vi glede oss til sommeren 2007 når vi kan gå rundt i lette sommerplagg uten å være strandede hvaler.

Jeg har begynt, og skal fortsette nå med gode vaner. Men denne gang har jeg begynt helt i det små, ingen krafttak, for da skjærer det seg.

Jeg har mange ganger tenkt på at det burde vært en bedre oppfølging i fra helsevesenet. Vi trenger ikke en lege som sier at vi må spise sunt og trene, for det vet vi. Men det vi burde fått hjelp til, er hvorfor vi gjør som vi gjør. Hvorfor vi spiser all dritten, og er ulykkelige fordi vi gjør det. Det strider jo i mot all sunn fornuft. Jeg er et oppegående menneske på alle mulige måter, men når det kommer til dette med mat, så har jeg et sykelig forhold til det. Tenker på mat hele tiden, planlegger neste måltid når jeg er ferdig med ett, har behov og sug hele tiden.

Det er til å bli sprø av. Men jeg gir ikke opp, det kan jo bare bli bedre. Hva sier du HI, skal vi gå sommeren 2007 lyst i møte? Vi kan hvis vi vil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAA

Jeg vil blimed å gå sommeren 2007 lyst i møte.

Tenk om vi greier det da....

Jeg drømmer om å komme ned på "noe med søtti". Men det er den ultimate drømmen.

 

Det du snkriver om å tenke mat heile tia, føle sug og behov heile tia, ja akkurat slik her også¡!!!

Forferdelig slitsomt.

 

I morra, da er det mandag, og jeg SKAL ta meg selv i nakken.

Har en pose potetgull her, og en center og det MÅ jeg ha til BB i kjveld. Men fom i morra...........

 

Vi får backe opp hverandre.

 

Men kan dere ikke skrive med nick?

Hvis dere vil være anonyme så bare gå poå din side, og brukerinfo, og så forandrer dere nicket deres. Så kan dere hente noe annet når dere skriver her inne, og så bytt tilbake når dere går ut herrifra.

-Bare en idè, for det blir så vanskelig å skille de anonyme fra hverandre.

 

Jeg har gjort det. på klubbsia og småtroll siden heter jeg noe annet.......

 

Nåvel, ha en fortsatt fin sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei leggvarmeren! Dette er den samme som den anonyme som sa at vi skulle gå 2007 lyst i møte. Nå har jeg laget meg et 90 + nick :-)

Jeg skal også begynne mitt gode liv i morgen. Jeg er helt hekta på is. Kunne spist is til frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds, og nå er det så varmt og fiiiint.

Har inngått en avtale med meg selv om to is i uken. En blir for lite, ingen blir utopisk, to skal jeg prøve å leve med!

Har også gått gjennom kalenderen frem mot ferien og plottet inn alle dagene jeg skal gå på trening. Er "støtte-medlem" på et treningssenter, men nå skal jeg faktisk få litt valuta for pengene jeg betaler hver måned. 3 ganger i uken skal jeg gå. Så med det og med en sunnere livsstil, så møter jeg vel sommeren med litt bedre humør og selvtillit håper jeg.

Lykke til imorgen du også! Det er ikke tvil om at jeg er god til å planlegge mitt sunne liv, nå gjenstår det bare å leve det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har begynt på cambridekur i helgen jeg.... uff det er forjævelig..... trenger også å gå ned maaaange kilo!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spesielt til HI:

De valkene bak på ryggen skal det ekstremt mye til for å bli kvitt. Er noe som bare øker når man går gravid&ammer. De blir rett og slett ikke borte. Overarmene er et kapittel for seg selv. Søsteren min har store problemer med å få jakker o.l over overarmene, men har du sjekket ut sportsbutikker som har tynne allværsjakker i forskjellige farger? Ellers har man jo xlnt, BB hos H&M eller Internet. Når det gjelder overdeler så kan du få skreddersydd tunikaer (kameez) i en del butikker på Grønland. Så forresten en kjempefin tunika hos www.ellos.com . De har masse i Plus kategorien der :) (helsvat eller blomstrete). Så den tunikaen senest på en plus size dame på politistasjonen her. Så meget fin ut i den :) Når det gjelder mage og valker så har man en del triks man kan prøve- hold in&push up strømpebukse(er også som boxer der- lindex tror jeg det var), bh med bred linning bak (3-4 hekter). Med 4 hekter så kan du legge den over en ryggvalke og den "glattes" ut. Skjørt som "danser" rundt bena kan være en kjærkommen avveksling til capri bukser. Med litt høyere hel enn bare slippers eller joggesko så får du en litt bedre holdning og magen går automatisk litt inn. Du er IKKE smellfeit når du er 170 og 105. Går du turer? Hva om du får med deg mannen din på en tur hver eneste kveld etter middag e.l? Er jo ikke som om du griller eller spiser kylling hver dag. Det er vel strengt tatt junkfood og godteri/brus som ødelegger mest. Kanskje prøve å kutte ned på det ved å ikke ha det tilgjengelig? Det er ofte lettere å glemme søtsuget hvis man er ute og gjør noe aktivt. f.x går en tur med venner etc.

 

Hvis du bor nær Oslo vil jeg gjerne invitere deg med på svømmeturer (og/eller shoppingtur) denne sommeren. Så kommer man seg letter ut av de daglige rutinene og uvanene. Sliter med det samme som deg egentlig, og er ikke flinkt til å ta meg selv i nakken, men vil i alle fall gjøre et forsøk denne sommeren.

 

Var ca 90 da jeg ble gravid, 102 da jeg fødte og nå mellom 90 og 93 (skjevt golv- er lov til å ha noe å skylde på ;)

 

legger ved mailen her hvis du trenger noen å snakke med ( [email protected] )

btw, legger ut mitt virkelige nick her jeg. Er ikke noe å skamme seg over at man er 90+ vel. Alle er forskjellige :) Verden hadde blitt utrolig kjedelig hvis alle var supermodeller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Froggi........

 

Er det sååå vanskelig å bli kvitt valkene på ryggen....søren også.

For de plager meg veldig.

Tynne allversjakker er en velsignelse for store overarmer. Tro meg, jeg har skapet fult.....

 

Har du sett Oprah foresten........da skakker vi overarmer da....merkelig at hun ikke har "operert" dem, for de er enorme, etter at hun gikk ned så voldsomt.

Nei, huff, tilbake til saken her....

 

xlnt...har du vert på kapahl i det siste eller?

På vår kapahl butikk er utvalget ikke mye å skryte av nei........

Ikke på h&m heller.

Lindex har noe da......

 

Men hold in strømpebukse eller truse....hahahahaha nå tok jeg meg en høg en....ikke for å være frekk, men du er ikke så tjukk du, er du vel??

Vet du ikke hva som skjer når en som meg har på seg en hold in strømpebukse????

Alt som klemmes inn tyyyter ut oppe over linninga...og den enorme valken jeg har det blir tre ganger større..............usj.

 

Høge heler er pent, prøver bruke det litt. Men tror ikke magen går inn mer enn vanlig, for jeg går konstant å trekker den inn, har gjort det siden jeg var 13 år.......

 

BH med 4 hekter.....Hvor kjøpes de da...har trøbbel selv på kapal jeg, sår jeg på opp i d-cup, 105 og sånn.....usj.

Det ekke mye pent.

 

Åh, jo du, jeg er SMELFEIT ja.....170 og 105....utrolig at jeg har latt det gå så langt......

 

Mannen min pendler så han er det liten hjelp i. Prøver å gå en tur hver dag med vogn, men....det hjelper jo så lite.

 

Desverre bor jeg laaangt unna Oslo....en heil dagsreise med bil.......7-8 timer unna, men den svømmeturen hadde vert god...til tross for at jeg nekter å vise meg i badedrakt da....

 

Jo, verden hadde kanskje vert kjedelig, men du verden så deilig det hadde vert og hatt noe anna enn valker å bekymre seg for...........

Sukk.

 

Takker for adressa di, har lagret den på pc..............

 

Vel, du skriver at det ikke er noe å skamme seg over å være 90 +......vel, jeg sjemmes over at jeg er 105 kg pga at jeg har sittet på ræva og spist sjokolade, kjeks og potetgull............Jeg gjør det altså...........

 

Skulle ønske jeg var 90............drømmen er 70................

 

Takk for varmt og vennlig svar på innlegget mitt. Gjør godt å få litt vennlig klapp på skuldra, av noen som faktisk forstår...............................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å redusere dem ved godt kosthold og trim (samme gamme leksa) men skal man fjerne det siste så blir det fettsuging. Oprah har ikke så ekstreme overarmer da... Det er mange som sliter mye mer enn henne.

Ja, jeg har hold-in strømpebukser ja. Har du en som er for kort i livet tyter alt til alle kanter. Derfor er det viktig med da en bh med bred linning (som du forøvrig kan få tak i i diverse bh butikker eller mye billigere på www.ebay.com ). Nytter vel kanskje ikke å si det, men er ikke bra for magen din å bli inntrukket hele tiden. Kan gi deg store tarmproblemer... En annen ting er å kalle deg selv for smellfeit. Du er ikke det, men du er overvektig i følge bmi. Ikke rakk ned på deg selv. Slikt kan føre til at du bare blir enda mer nede.

En times gåing i litt raskere tempo enn "gå sakte" skal visst hjelpe.

Drar som regel for å svømme sammen med en kompis. Drar da et stykke unna badestrendene og svømmer heller utenfor noen svaberg der det ikke er folk. Liker ikke å vise meg i badedrakt heller.

Hvis du skjemmer deg for all sittinga og godteriet så er det jo aldri for sent å snu. Har hørt om noe krom tillegg som skal hjelpe (helsekost) mot søtsuget. Ellers er det jo sink (som f.x gresskarfrø), jern og fiber som må inn i kostholdet. Har ikke prøvd dette selv.

Drømmer om 75-80 jeg, men det viktigste nå er å få igang formen igjen :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Froggi.......

 

Ja, fettsuging høres da bra ut...hehe I wish.........

Synes det er vanskelig å finne strømpebukser jeg....for selv de som er str 50-52 er jo for små............. Aner ikke hvor jeg skal finne større henne.....har ikke funnet de her iallefall....men har ikke leita såå godt heller.

 

Synes det er forferdelig flaut å komme med så store klær til kassa. Spesielt dersom det står andre der.

 

Og du, jo jeg ER smellfeit, hvis du tar vekta og høyden min og regner ut bmi så ser du at jeg havner under "SYKELIG FEDME/OVERVEKT"......

 

Krom startet jeg med i dag, har tilogmed vert på butikken uten å kjøpe sjokolade......det er tøft, var lei meg når jeg vokna i dag, forde jeg viste her ikke er noe godt i huset. Drømmer om å lage sjokoladekake eller kanelsnurrer nå.....

 

Fiber, æsj, smaker jo papir jo...men knasker ingers rugbrød som best jeg kan...og av og til dr.lindbergs

Huff......

 

Vel, første steget i rett retning er vaffal tatt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettusing skal ikke være den enkle løsnngen. Det er kun løsningen om resten av kroppen er i proposjoner, man har sin egen vekt man er fornøyd med og det er et område på kroppen som man rett og slett ikke klarer å slanke eller få tonet ned.

 

 

http://cgi.ebay.com/California-Beauty-Slim-and-Lift-Silhouette-XXXL-2-pairs_W0QQitemZ9318628907QQcategoryZ45277QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

 

Se på tabellen på linken der. Dette er da lignende de boxerene de har på lindex (hold in) men med større størrelser. Alle mål er i INCHES da, oki? Tror neppe at du er mer enn 62 inches rundt magen. Jeg husker at jeg syntes det var flaut å kjøpe bh for første gang, men flauheten kommer man over etterhvert. De som jobber i butikken er der for å hjelpe deg, ikke for å dømme andre nedenom og hjem. Greit å ha klær som passer slik at man føler seg vel.

Sykelig fedme/overvekt er en term som er ment for å skremme. Det er ikke som om du er 150+ (se f.x på dem i USA) og at du aldri kommer deg opp av senga/stolen. Du er vel mest sannsynligvis stort sett frisk, du har ingen liggesår eller slke lidelser. Den terminologien er litt misvisende, men overvektig er vi ja.

 

Er lov til å drømme om sjokoladekake eller kanelsnurrer, men holde godteri til en dag i uka i steden for 7? Fiber finnes i mange former. F.x Yoghurt (Yoplait er kjempegod) med kruskakli, hjemmelaget brød med solskikkekjerner, gresskarfrø, linfrø, for det meste grovt mel (litt hvetemel) og bittelitt olje. Det finnes maaaaaaaaaaaaaaange sunne brød på butikken nå for tiden eller lag ditt eget. Når du lager vafler kan du lage din vri med mindre hvetemel, heller grovere og mindre sukker. Bytte ut smør med rapsolje osv. Det er kun her i Norge at vi har søte vafler. Lage interessant mat. Spis deg mett, men kanskje ikke overmett? Spise lite og ofte skal visst være noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer forresten butikktur uten sjokoladeinnkjøp. Det er ikke lett når suget er der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Grete Roede før jul... og gik ned litt..Ja, innsattsen var dårlig.. Men holdt meg unna det meste av snop... ETTER jul kom det "kicket" snop snop og snop!!! Vips så var jeg mer enn før GR kur..

KappAhls tøy er smalt i overarmer... Bare for å ha sagt det!! Dette blir vel verken trøst eller.. skjenn.. Men du er ikke alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes å huske at det var på kappahl jeg kjøpte en sommerkjole i svart og hvitt (blomstrete). Den hadde store ermer! Kan anbefales til de som har probleme med å finne skjorter og kjoler hvor ermene passer.

Blir som regel slik at man har en sinnsyk hunger etter godteri når det har gått en liten stund uten :( Huff. Er svak jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skriver gir meg følelsen av at du ser på deg selv som en søppelfylling og derfor dumper store lass med dritt på denne fyllinga i form av søppelmat.

 

Endre innstilling og tenk på deg selv som noe bra...du har jo fått et barn, for en bragd du har gjort i nettopp den kroppen du er i! istedenfor å behandle den supre kroppen din, som faktisk kan lage små mennesker, som dritt, behandle den fint med å slippe sunne små lass av næringsrik mat ned dit.

 

Det kommer ingenting positivt ut av å tråkke seg selv så innmari ned i gjørma.

 

Lykke til du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...