miatittin Skrevet 6. mai 2006 #1 Skrevet 6. mai 2006 Hun er vanskelig,det skal sies! Men jeg opplever at han irriterer seg mer over henne enn han gjør over sine egne barn. Forstår det til dels,hans barn er jo her bare annenhver helg. Så han vil vel ikke gjøre seg "upopulær",den lille stunden han er med dem. Men jenta mi merker jo dette. Sier at hun får "kjeft" mye mer! Andre som opplevd det samme? Hva gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #2 Skrevet 7. mai 2006 Han prøver å være fungerende far/oppdrager (OK jeg VET han bare er stefar) til dattera di. Mens barna til eksen hans kan han (korrekt) bare glemme å oppdra når de er hos dere kun annenhver helg. Prøv å si til ham at det er fint at han vil delta som (ste)far, men at det er viktig å ikke "kjefte" selv om man er sliten. Hvordan han behandler besøksbarna, er det ingen grunn til å endre.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2006 #3 Skrevet 7. mai 2006 Jeg har slitt med det samme selv. Min mann irriterer seg fortsatt grønn over mitt barn, men etter som tiden har gått har det heldigvis blitt bedre. Jeg har brukt uendelig mange kvelder på å forsøke å diskutere dette saklig med ham, og det har faktisk hjulpet. At jeg irritere meg over hans stebarn, som bor her annehver uke, har gjort at jeg forstår hans irritasjon over mitt barn litt bedre. Vi irrterer oss over forskjellige ting, for min del merker jeg at det er lett å irritere seg over min manns barn fordi jeg ikke kan si fra på samme måte som til mitt eget barn. I og med at jeg ikke er oppdrager på samme måte, og dermed ikke blander meg i like mange ting som jgjør med mitt eget barn, så blir det lettere til at en masse tilbakeholdte følelser og ønsker om å påvirke istedet blir til ren irritasjon. Jeg ville tatt dette opp med mannen, forbered deg grundig, samle på noen eksmpler og forklar hva du mener. Prøv å legge dette frem uten at det virker som et angrep, men gjør det klart at det er viktig for deg (og for datteren din) at han tenker gjennom sin holdning til henne. Kjøp Jesper Juels "ditt kompetente barn" til ham - så får han kanskje noen nye tanker om barne"oppdragelse".... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå