Gå til innhold

Marit_80!


Minnie Mom

Anbefalte innlegg

Ser på et annet innlegg at dere har fått plass i privat barnehage her i Oslo. Vi har ikke fått plass i vår bydel (Gamle Oslo), men skal nå sende ut søknad til samtlige private barnehager og familiebarnehager, bare for å ha gjort alt som står i vår makt.. Jeg trodde at man måtte få plass gjennom kommunen til de private også, men de "jukser" kanskje litt og tar egne opptak i tillegg? Jeg pratet med en familiebarnehage, og opptaket til dem måtte gå gjennom kommunen. Vi står langt ute på ventelista, så da er vi liksom like langt.. Men det er altså håp, hvis dere fikk plass ved å ringe en privat? Sendte du søknad eller ringte du bare?

 

Takker for svar, vi trenger så sårt barnehageplass.... :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Minnie Mom!

 

Vi søkte på både private og kommunale på søkelista 1 mars, men hadde siste ønsket åpent, for det var liksom ingen fler barnehager å søke på i vårt område... Da jeg ringte kommunen og fikk vite at vi sto på plass 208 tipset hun meg om en priv. barnehage som skulle åpne til høsten, og som jeg kunne søke på som siste ønske. Jeg ringte de i tillegg og fortalte hvordan alt var for vi søkte egentlig for sent på den...Men etter noen dager fikk vi brev i posten om at vi hadde fått plass!! Jeg tror aldri verden at vi har fått den på "rettferdig" vis.... (Hallo - plass 208!)

 

Så RING RING RING!!! Det er greia tror jeg. For de private barnehagene bestemmer selv hvem de tar inn (selv om de sier noe annet, og på papiret er det loddtrekning..) Jeg kjenner flere som har fått plass ved at de ringer og er litt frempå...Forklar at situasjonen er fortvilet, at dere MÅ ha plass osv... Smør på, det er verdt et forsøk!

 

Ring alle priv. barnehager du vet i området på mandag!

 

Masse lykke til! Og la meg få høre hvordan det går:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skal poste søknadene og så begynne å ringe så fort de er fremme i posten. Mener hun i familiebarnehagen jeg prata med sa at man kan sette oppe flere barnehager på ønskelista ved å barnehagekontoret, har du hørt noe om det? Kan man sette opp samtlige barnehager i bydelen da, så man har større sjans til å få plass, tro.. Synes dette virker rart, men skal ringe kommunen på mandag og høre.. *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg ikke, hun i bydelen sa ikke oe om det til meg, men det er mulig altså! Håper virkelig dette ordner seg for dere! Det er sååå fortvilende å ikke få plass... Vi hadde faktisk begynt å se oss om etter dagmamma vi, men med tungt hjerte - for vi hadde ikke noe særlig lyst til deg...;o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sniker meg til å svare litt til deg jeg også, siden vi bor i samme bydel. Jeg fikk plass i to familiebarnehager ved å ringe, dette var i desember. Den ene i Gamle Oslo, den andre i en annen bydel. Jeg trengte ikke å ha ført opp disse barnehagene på søknaden, fikk jeg beskjed om. Det kunne evnt fikses i ettertid. Jeg ville ha ringt og ringt, i hvert fall til familiebarnehagene, der tror jeg det går mye på masing og flaks, og lite gjennom kommunens lister.

 

Dessuten kjenner jeg noen som går i Urtehagen barnehage, og de har fått plass ved å ringe. Også uten å føre opp denne på søknaden. Jeg sier bare GO FOR IT! Man taper ALDRI på å ta mange telefoner. Det er jeg et levende bevis på: 3 plasser fikk vi - i desember - bare på ringing.

 

Jeg syns ikke det er greit masing og telefonterror er måten å skaffe seg barnehageplass på, men må man så må man.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at hun sa at opptaket gikk gjennom kommunen da, og at vi måtte søke gjennom den.. Men imorgen poster vi søknader til samtlige private og familiebarnehagene i hele bydelen, med to søte bilder av gutten.. :o)

Og så begynner jeg å ringe på mandag, vi gir oss ikke! :o)

 

Takk for oppmuntrende ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...