Gå til innhold

Store rifter under fødsel - skjer det på nytt neste gang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da jeg fødte i fjor fikk jeg en rift av grad 3b, dvs revnet i mellomkjøttet og opp til ringmuskelen i endetarmsåpningen.

 

Noen der ute med erfaring med store rifter (grad 3 og 4) og ny fødsel? Har det skjedd på nytt igjen?

 

Arrvevet etter riften er jo ikke særlig tøyelig, og jeg er lite lysten på å revne på nytt neste gang..

 

Når det er sagt, jeg har ikke hatt noen plager etter revningen - heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det akkurat som deg, revnet også litt av ringmuskelen. Men heldigvis ingen problemer, bortsett fra at å hoppe på trampoline ikke går........ (DET var ubehagelig det :-) Jeg har vært hos JM senest i dag og vi snakket om det igjen, har tatt det opp før også. Hun sa at det ikke er noen grunn til at jeg skal revne sånn igjen. Grunnen til at det gikk så "galt" der nede sist, var at han ble tatt med kopp og dermed "revet" ut av meg i fart. Vanligvis er JM veldig flink til at stoppe hodet når det stå i åpningen så det kommer sakte ut, og det hindrer veldig mye revning nemlig. Og den sjansen fikk jeg jo ikke. Men jeg regner med å unngå kopp denne gangen, JM sa at det er veldig sjeldent de trenger kopp på andengangsfødende. Dermde krysser jeg fingrene. Jeg hadde jo vondt i flere måneder etterpå, selvom det er bra igjen nå da. Ikke så greit å ha det sånn når man også skal passe på en 2 åring.....

Lykke til!

Eli 36+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Det som er stusselig er at forrige gang var en vanlig forløsning, uten sugekopp eller noe, og likevel revnet jeg såpass... Selv om hun som tok i mot tøyde og dro, og støttet hodet på vei ut. Men høres ut som jeg bør ta meg en prat med JM jeg også, greit å ha diskutert på forhånd.

 

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg revna ganske mye på nr 2. Den ene kjønnsleppa ble revet nesten helt av. Var ikke så mye som en liten rift på nr 3 og 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...