Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Sambo har en datter fra før, hun skal være med på ferie å fikk ordnet pass, men vi trodde at sambo måtte skrive under eller lignende for at hun skulle få pass men det trengte hun ikke.. hmm.. hvordan har dere gjort det ang. å få pass??? takk for svar (vet jeg ikke er alene,men siden det er et spørsmål til aleneforeldre så satt jeg det inn her)
Gjest Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Jeg måtte ha dok på at jeg hadde aleneansvaret for sønnen min for å fa pass uten farens signatur. God tur!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #3 Skrevet 5. mai 2006 Reglene for dette er svært enkle. Har man foreldreansvar alene, trenger kun den som har ansvaret å skrive under. Er ansvaret delt, må begge møte og skrive under, eller den som møter må ha med fullmakt og legitimasjon (kopi) fra den andre. For ordens skyld, hvordan foreldreansvaret er kommer automatisk opp når man produserer en søknad, så saksbehandler på passkontoret (lensmannskontoret) skal kunne se hvordan det forholder seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå