Gå til innhold

hva heter dere til fornavn, og noen ganger blitt ertet i barndommen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

er ikke gravid helt enda, men samboeren min feier av alle navneforslagene mine, fordi han mener det oppfordrer til erting!

 

jeg heter Tina, og det eneste jeg fikk høre var "Tina Turner,haha!" ble ikke så lei meg da:P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marie, og det har jeg aldri blitt mobbet for... Tror ikke jeg kan komme på noen kommentarer om navnet egentlig, heller... Heter egentlig Sunniva Marie (men bruker bare Marie...) Men har aldri hørt noe annet enn Sunne Marie... Men det tror jeg at jeg har hørt 10 ganger tilsammen i mitt liv, så aldri noe mobbing på navnefronten for min del:P!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heter Marlen jeg og aldri opplevd noe som helst negativt i forbindelse med navnet mitt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lise her... har hørt lisefise og lisegrise en del ganger i barndommen, men jeg brydde meg ikke jeg. ble ikke akkurat mobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin Kristin heter jeg.. har ikke blitt mobba pga uttalen, bare når folk har lest det høyt (uttales Linn)... har ikke brydd meg no særlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Jeanette..og har hørt noen småting ja..som Jeanette Kotelett,Dansa ballett..men har vel ikke brydd meg noe særlig om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merethe heter jeg, og mange syns det har vært veldig morsomt å spørre om jeg har mere te... haha... Trønderne (er trønder selv altså) har en uvane å si "merrrethe". Har også hørt mærrete osv, men bryr meg ikke, det er bare de som ikke klarer å uttale navnet mitt rett :) Ble litt skuffa da "alle barna" vitsene herjet, syns jeg fikk de dårligste vitsene, hehe :)

Direkte erting har jeg ikke opplevd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter Maria og har vel aldri blitt ertet for det!

Det eneste er vel at noen barnslige gutter synes det var litt moro å si "jomfru Maria" noen ganger, men det var ikke noe jeg brydde meg om. Hehe ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en som virkelig har et snålt navn og som man gjerne skulle tro ville ha blitt ertet for det, uten at så har skjedd. Han er bare ikke typen man erter. Så enkelt er det.

 

Noen barn blir ertet, andre blir det ikke. Det har nok mer med personlighet enn navnet å gjøre. Er man tykk eller tynn, høy eller lav, har langt eller kort hår, har et litt merkelig navn, har et navn som kan rime på noe ikke helt pent - barn finner alltid noe å erte for uansett dersom de har bestemt seg for at denne personen skal ertes. Men selvsagt, har man et potensielt "ertbart" barn kan man jo tenke seg at visse navn kan utløse erting, men da tror jeg det skal ganske mye til. Høres ut som om samboeren din er litt vel hysterisk i så måte siden han avfeier alle navneforslagene dine.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heter Tona og har aldri blitt mobbet. Det har blitt stavet feil noen ganger siden Tone er mer vanlig, men jeg er egentlig veldig fornøyd med navnet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg heter Anne Marie og ble kalt Anne kvakk kvakk (etter andungen kvakk kvakk på barnetv) når eg gikk på barneskolen

Det var utrolig kjipt..

Var sikkert ikke så vondt ment,men eg tok det volsomt ille opp..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg heter Hanna, og i barnehagen ble det "Hanna panna kaffikanna". Men det tok slutt da vi starta på skolen.

 

Mitt inntrykk er at barn som blir ertet for navnet sitt er barn som de andre ikke kommer på noe annet å erte for? De barna som ble ertet på min skole var barn som oppførte seg anderledes. Når de ble ertet ble navnene deres sagt på en stygg og vemmelig måte. Men nå i ettertid ser jeg at de ungene hadde helt normale navn som Martin og Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ei venninne som jobber i barnehage, og hun forteller det at barna som heter Emma og Nora som er nydelige navn blir kalt Emma hemma og Nora hora.. uten at de helt skjønner hva det betyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...