Gå til innhold

Mitt favoritt gutte-navn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Linus er fint... Desverre liker jeg ikke Mateo... Og jeg vil si at vær så snill å dropp bindestreken!!

 

Kornelia synes jeg er nydelig... Men jeg har en venninne som heter Lykke + et helt forferdelig mellomnavn, og alle har liksom alltid "synes" litt synd på henne. Hun har måttet høre det mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så ille med bindestrek??? Halloo, det skal jo ikke uttales med bindestrek!! Det har med tradisjon å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bindestrek er en smule harry. Når du legger en bindestrek mellom to navn, f.eks Jenny-Isabell så betyr det jo at alle navn skal brukes (siden det så å si er et navn...) Og det er greit at man kanskje vil bruke begge navn, men om barnet ikke skulle ville dette så kan h*n i prinsippet ikke velge om å bruke det ene eller det andre. Kan også si at jeg har en venninne som har bindestrek mellom navnet sitt, og hun synes det ble så slitsomt at hun søkte om å få bytte. Da hun også kun bruker det ene navnet.

 

For øvrig kan jeg ikke skjønne hva en bindestrek kan ha med tradisjon å gjøre, når det ikke en gang uttaleles, men egentlig bare står der som et handikapp. Men for all del, er ikke jeg eller andre som bestemmer for deg. Sier bare meningen min jeg, og det er at bindestrek er unødvendig og harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp av din argumentasjon så er jeg for bindestrek jeg. Har aldri tenkt over det før, men jeg syns at gir man to navn så bør begge brukes. Å ha navn på papiret som ikke skal brukes er bare tull.

Heter man Jenny Isabell og bare bruker Jenny hvorfor heter man egentlig Isabell da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...