Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #1 Skrevet 5. mai 2006 Hun er allerede godt på vei, med timelange sesjoner på badet, 100 klesskift om dagen, stadige krav om nytt nytt nytt, frekk i kjeften til småsøsken og foreldre.. (er stort sett hyggelig mot meg, men aldri hjelpsom lengre), gidder ingenting, sløver foran TV i timesvis, kritiserer og er sur og tverr. Hun er bare 10 år, men du verden - 10 åringer er ikke lengre hva de var!!! Hun minner meg om slik jeg var da jeg var 14-15... Hvordan arter pubertetsopprøret seg hos dere andre nyfamilier? Kler deres 10åringer seg som fjortiser? Med åletrange lave bukser hvor dansehåndtakene tyter ut over, og bittesmå topper som blotter både mage og skuldre... Jeg synes ikke det tar seg ut,men føler ikke jeg er den rette til å si det. Dessuten er det kanskje helt normalt å kle seg slik for en femteklassing?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #2 Skrevet 5. mai 2006 Har en 12 åring i hus....og det er mye av det samme du nevner... Vil ha nye klær hele tiden, dusj etter dusj, lukter og såper i fleng, gjerne merkeklær, gidder ikke, orker ikke, tar det senere....aldri og alltid er ord som kommer ofte.....alle andre, og bare ikke jeg.... Frekke svar, humørsvingninger...ja, og dette er bare begynnelsen.... Jeg sliter fælt med hvordan jeg skal takle det....blir utrolig sliten av det. Begynt å gå på helsa løs hos meg...merker jeg pulsen øker bare jeg hører navnet på barnet....Prøver å holde meg i det, men hvor langt skal man strekke seg? Hadde det vært mitt barn, hadde det vært enklere å sette grenser...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #3 Skrevet 6. mai 2006 Velkommen til LIVET!!! IDIOTER!!! Deres EGNE barn kan komme til å bli MINST like teite!! Klar over det eller?
aroma Skrevet 6. mai 2006 #4 Skrevet 6. mai 2006 Svært så sint du er da.Har du noen grunn til det? Har de sagt noe annet? Og det er de helt sikkert klar over. Herregud! Jeg kvir meg ivertfall til mitt barn kommer i puberteten, hun er på god vei også. Og min stedatter er/har vært der, men var ikke særlig vanskelig i den alderen. Min datter blir nok værre. Hadde min stedatter vært så umulig i den alderen, hadde jeg også synest det hadde vært utrolig frustrerende. Og grunnen til det, jo det er lettere å snakke til/bestemme over sine egne barn. Velkommen til virkeligheten idiot! Klar over det eller? Gud så lei eg er over dere biomødre angriper alle og enhver her inne.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2006 #5 Skrevet 8. mai 2006 Hva er problemet ditt da,Anonym? Ingen her som har sagt at det ikke er ille nok med egne barn også... Når det gjelder stebarn, så blir påvirkningsgraden noe annerledes -og da kanskje også irritasjonen/frustrasjonen større....
Kaotiskliv Skrevet 11. mai 2006 #6 Skrevet 11. mai 2006 Hva vil du oppnå med denne teite meldingen. Forstår at du ikke har noe peiling på hvordan det er å bo med andres tenåringer. Så hold dine uttalelser for deg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå