Gå til innhold

Lite gledesutbrudd...


strikkballen

Anbefalte innlegg

Jøss, endelig skjønner jeg at man kan kose seg hjemme med baby! Min eldste hadde kolikk nesten til han var 6 mnd, og deretter mye vondt pga tennene, så babyperioden var veldig slitsom og jeg skjønte liksom aldri de som hygget seg så veldig... Men NÅ! Lille Christian er blid som en sol dagen lang, smiler, pludrer og skriker nesten bare når han er sulten. Sover fint om natten - fra ca 22 til mellom 4 og 5 første gangen, og deretter fra ca 6 til 8, etter mating og skifting. Jeg klyper meg i armen og lurer på om det virkelig er sant. Hadde innstilt meg på et kjempeslitsomt år! Kan dette virkelig vare... Ja, ja, ville bare dele denne gleden! Ha en fin sommerdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres deilig ut og velfortjent. Nyt det!!!!!

Hadde det slik i min første fødselsperm ;-) Med nr. 2 var det litt mindre søvn på natterstider, men dagen var like herlig likevel. Og nå med nr. 3 krysser jeg fingre og alt annet også i et håp om at jeg skal være av de heldige og ALDRI oppleve kolikk eller noe annet!

 

Ser forresten at du har kjøpt sånn "sovebamse" - sov Christian like godt forut for dette eller gir du noe av æren til bamsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

 

Han sover gradvis lenger og bedre, er ikke helt sikker på hvor mye som skyldes bamsen. Men særlig om morgenen, når han sover mer urolig og kortere, ser jeg at bamsen roer ham ned. Han sover nok en times tid lenger hver "økt" med bamsen. En annen ting som også funker veldig bra med ham er å "pakke" ham inn i et tynt teppe, med armene inntil kroppen. Leste det i en bok skrevet av en barnelege, "innpakkingen" skal visst gjøre at babyene føler seg tryggere og mer slik de gjorde i magen før fødselen. Med teppet sover han fint i egen seng (dvs vognbagen, han liker seg bedre der...), uten våkner han oftere, og jeg må ha ham ved siden av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av den følelsen som du hadde jeg også. På grunn av matesituasjonen er det veldig mye slit. Men ellers er hun heldigvis blid og fornøyd, så jeg prøver å kose meg da. Men man skulle jo ønske at ting hadde gått på skinner. Men været i dag kan vi ikke klage på i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det går bra med dere! Jeg og Stefan tok oss en tur til kiropraktoren for halvannen uke siden. Da så hun at han var litt spent i høyre side. Etter en behandling var han fin igjen, og da jeg kom på time nr. 2 som vi hadde avtalt på forhånd, sa hun at jeg ikke trengte å betale for han var jo blitt bra. Da gikk jeg og kjøpte blomster til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss her også.....:-))

 

Hadde lit problem med lit treg ammestart denne gangen, og hun "hengde"i puppen hele tiden.Gikk ned 10% i vekt etter fødselen, og gikk ikke opp før hun var 1 1/2 uke gammel. Men nå så sover hun godt om natten fra kl 23.00. (da har hun puppet, non stop hele kvelden:-) til 05.00:-))

 

Såg en nybliven mor på plantasjen i går, med en bitteliten baby. Tenkte i mitt stille sinn at min jenta bare er lit over 1mnd gammel og var "diger" forhold...... at jeg må NYTE hver dag:-)) De vokser nesten for fort.

 

Nå ser det ut som hun fått navn... er ikke 100% enda. Samboern min hadde en farmor vars navn var Katrin. Synes det er fint.... Så i dag heter hun det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefint navn!!!!

 

Min sambo er ikke helt fornøyd med Leonora og vurderer nå at vi skal endre det... Men så lenge han ikke har noen gode forslag, blir det nok Leonora likevel ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Leonora er fint jeg:-) Det blir sikkert hennes navn:-)

 

Ja, denne gangen har navnevalget vært vanskelig. Vi klarer ikke helt å "slippe" Thyra... Vi får se... Men de store søstrene synes Katrin var veldig fint, mens broren synes Thyra er best..... ikke lett.... Mor og far er søren ikke sikker... Vi må nok tenke lite til.

 

Imorgen skal jeg på 6 ukers kontroll med henne (hun er kun 5 uker). Det skal bli spennende å se hvor tung hun er...

 

Synd at du ikke skal på treff i Oslo, hadde gledet meg til å møte dere. Men forstår at du har lyst på treff på helsestasjon..

 

Tenker vi ses snart allikevel...:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...