Gå til innhold

Noen tips mot hovne bein?


Moro å være mamma!

Anbefalte innlegg

Er hoven i beina og lurer på om noen har tips. Ligger med beina høyt om natten men nå sitter jeg her på jobb med mine elefantføtter...... Har 9 uker igjen til termin og tar gjerne i mot noen råd!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hej! Jag har 8 veckor igjen så vi är ungefär lika långt på vei då. :) Jag har även innan graviditeten haft problem med hovna ben och går på lymfødem behandling för det. (Lätt massage av lymfsystemet) Det bästa du kan göra är att ligga högt med bena som du gör, Dricka massa vatten och framför allt använda stödstrumpor. När man är så långt i graviditeten som du är ska man egentligen använda strumpyxor eftersom det också sätter press på ljumsken (lysken), men att ha strumpbyxor på i sommarvärme är kjipt. Var iallafall flink och bruk knästrumpor. Sen är det lurt att bruke flatte skor. När benen är hovna lönar det sig att duscha benen i kallt vatten och stryka på benen försiktigt upp mot hjärtat. Hoppas du får bruk av tipsen och ha en fortsatt fin graviditet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg støttestrømper og bruker disse av og til. Jeg har vært litt hoven noen dager, men det ser ut til at dette ikke er et konstant problem for meg. Ellers går graviditeten uproblematisk. Jeg trener og spiser som normalt. Har ikke gått noe opp den siste måneden så jeg skal spise og drikke litt mer den siste perioden.

 

Håper det går bra med alle dere andre gravide. Nå er det ikke lenge igjen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...