Gå til innhold

fars omsorg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei på dere pappaer. lurte på om dere gir noe ekstra omsorg til mor i svangerskapet.?

 

evt hva, eller tenker dere at det er som før bare magen vokser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Var dårlig med svar her, så jeg får forsøke.. :-)

 

Tidlig i graviditeten var jeg veldig påpasselig med å gjøre en del jobb i huset. Hun var mye svimmel og ble veldig fort sliten, så da følte jeg meg flink og god som gjorde mye av dette. Dette er vårt første, så da er jeg kanskje ekstra oppmerksom også.?!? kanskje..

 

Senere så glemmer man seg kanskje litt. Det blir jo hverdag selv om hun er gravid, så jeg forsømmer meg nok litt.

 

Æsj.. Nå fikk jeg dårlig samvittighet.. Tror jeg drar hjem og vasker gulvet.. :-(

 

Mann28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følte du deg flink og god som gjorde husarbeid ???? Er det så unaturlig og sjelden ellers at du føler det som en stor bragd når du tar i et tak? Og når du kan utale deg slik om husarbeid i 2006 synest du egentlig at det faktisk er hennes ansvar og du er knall flink som hjelper til? Du bor der vel du og? Føler hun seg flink og god når hun tar det eller er det mer en selvfølge????? Blir bare så forundret over slike ting i våre dager og undrer meg stadig over hvor fast vi egentlig står i de nedprenta kjønnsrollene våre enda ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj jeg føler jeg må forsvare guttene litt her

 

(selvsagt er det fint at guttene tar i et ekstra tak - fra normalen - når man er gravid)

 

MEN, vi jenter må slutte å tro at "HAN" kommer til å forandre seg totalt bare fordi vi er blitt gravide eller blitt en familie. Det funker ikke sånn, dersom du er sammen med en mann som ikke gjør husarbeid eller liker stille kvelder sammen med deg i sofaen med rødvin så kommer han ikke til å forandre seg. Det er så mange jenter som tror at så snart man blir en familie og greier så blir ALT så anderledes.

NOPE!

 

Jeg tar gjerne klesvasken, jeg slipper unna snømåkking, plenklipping, snekring, dekkskifte osv, dessuten har jeg vaskehjelp så jeg slipper unna det også!

 

Så nå det positive i ting.

 

OG til slutt til alle dere mannfolk - nei jeg mener ikke at dere ikke skal ta i et tak for det er faktisk slitsomt å være gravid i flekkene! Dessuten kan man få bekkenløsning dersom man løfter tungt. Man er proppfull av hormoner og vil gjerne bli litt degget med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg snakket om var å ta i et EKSTRA tak. Utover den fordelingen vi pleier å ha på dette.

 

Det er vel heller du som har inngrodde tanker om kjønnsroller når du tolker det jeg skrev på denne måten.

 

Mann 28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra omsorg... jeg føler vel jeg gjør det jeg gjør og ferdig med det. Men jeg føler også at jeg er den personen som står på og hjelper alle dager. Ikke bare når hun er gravid. Jeg tar oppvask, vasker gulv, setter på en maskin med tøy, tørtker det og legger det ferdigbrettet i skapet. Jeg lager middag og er med i hele husholdningen... om du var ute etter noe slike svar. Men akkurat i disse tider har vi pusset opp... men det er vel mer meg som har pusset opp i.o.m situasjonen hun er i. Så jeg har ikke hatt så mye krefter til annen hjelp. Men jeg tror hun er fornøyd og stolt. Ikke gjør deg til et bedre menneske, vær det er nå min mening. Et skippertak hjelper ikke noe samliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...