Gå til innhold

Når burde man gå til legesjekk??


Baghwa

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt når man burde gå til legen for en sjekk på om man er gravid - eller om det er noen norm på det?

 

Vet bare at det er fint å starte å gå til helsesøster i uke 12.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint vente til uke 9-10. Det er ikke nødvendig å løpe til legen med én gang du får positiv test. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her... Jeg kom løpende dagen etter positiv test i 5 uke, og fikk beskjed om å komme tilbake mellom uke 10 og 12

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk time i 12. uke...

synes selv dette er litt sent, sambon også..

så vi skal prøve få time før. de må vel la oss få det når vi ønsker det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen kan vel ikke nekte deg time vel! Jeg fikk time når jeg hadde lyst til det. Men valgte å drøye'n til 4.juni fordi jeg ikke er særlig stressa - har et barn fra før og kjenner legen min ganske godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første time to dager etter jeg testet positivt. Men jeg er fryktelig stresseet da, så er nok derfor:=) Skal søke om tidlig UL bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok to tester med 1 ukes mellomrom, etter det bestilte jeg time hos min fastlege. Hun syntes det var veldig greit å registrere graviditeten nå. Så i dag hadde jeg time, og jeg er bare 8 uker på vei. Kontakt legen og få time når du ønsker det. Kan være greit å få litt info hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ville ha meg dit mellom 10.-12. uke. Ville ikke engang bekrefte at jeg er gravid, fordi apotekets tester er vel så pålitelige. to positive tester = graviditet sa han. Men det gjelder hvis man ellers er frisk. Går man på medisiner av noe slag, eller har sykdom av noe slag, kan det være lurt å kontakte legen med en gang, for å få vite om det er spesielle ting å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...