Gå til innhold

Har far rett på sykmelding???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ta keisersnitt,har en gutt på snart to så det kommer til bli ganske tøfft..Er det noen som vet om far blir sykmldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt at far automatisk blir sykemeldt, men han har krav på to uker fri etter fødsel. Om det blir permisjon med eller uten lønn er opp til arbeidsgiver..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har IKKE rett til sykemelding.HAdde selv ei hjemme på 17mnd som enda ikke gikk da jeg kom hjem med nr to. VAr noen frustrerte uker før jeg kunne leve som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har ikke rett på sykemelding, men DU kan få det. Jeg har snakket med min fastlege, og hun sa jeg bare skulle ringe fra sykehuset etter ks for å få sykemelding. (far får da en legerklæring med til arbeidsgiver om at mor trenger hjelp etter fødselen, og overtar de ukene med permisjon som mor går sykemeldt,) Permisjonen blir ikke forlenget av den grunn, men man taper jo heller ikke noe, pga at mor også er hjemme. (har og meilet med trygdekontoret, som skrev dte samme om at mor kunne bli sykemeldt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg var gravid endte det i ks og jeg mistet 1,5 l blod. Var liggende i over 3 uker nesten. Da ringte sambo og spurte om sykemelding i forhold til å avlaste meg og det fikk han ikke. Så han måtte være på jobb, mens jeg lå hjemme og på sykehuset og ikke kunne ta meg av vesle gullet. Helt utrolig spør du meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...