Gå til innhold

Allergi- noen som vet?


Fisk med løvejente

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ganske kraftig pollenallergi i fjor for første gang i en alder av 28 år (bra timet..) og legen min sier at det er bare Polarmin som anbefales til gravide. Men det blir man jo så trøtt av, det brukes faktisk som et mildt sovemiddel så det er jo et utrolig dårlig alternativ å ta når man jobber. Heldigvis blir man visst ofte mindre plaget med allergi under graviditet i følge legen min, men er det noen av dere som vet noe mer om dette eller har erfart mye allergiplager under graviditet? Jeg ble helt overrasket over hvor plagsomt det faktisk er med allergi, jeg ble skikkelig dårlig i fjor før vi forstod hva det var og fikk medisin mot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Legen min sa at jeg kunne ta zyrtec, men det funker ikke på meg, og blir trett av det. Ellers er det lite å gjøre med, har brukt kortisonnesespray tidligere og, men det er og forbudt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært plaget av allergi før... Men nå har jeg blitt skikkelig tett i nesa, vondt i hodet, nyser mye og har litt vondt i halsen på natta! Veit ikke om dette kan være allergi eller om jeg bare har blitt forkjøla. Noen som veit?? Har egentlig ikke lett for å bli forkjøla eller syk, og nå har jeg blitt skikkelig plaget siden i går. Men har dere som er plaget av allergi vondt i halsen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ekstrem pollen-allergi, og fikk også Polarmin av legen min. tar 2 om kvelden istedenfor 1 morgen og 1 kveld. så sånn iforhold til sløvheten funker det bra (sover godt igjennom natta, hehe) E

llers har jeg lomudal nesespray og øyedråper. Men kan ikke si at dette funker spesielt:-( holder på å bli gal!!!!

Det klør overalt, jeg bare nyser og hoster og er potte tett i nesa! BLÆ!!

Men tydligvis ingen ting å gjøre med det heller sier legen min! må bare holde ut! Jeg hadde helt glemt hvor plagsomt dette var, siden jeg har tatt medisiner i alle år!

 

Gode tips er:

-ikke ha vinduer og dører oppe for mye (selv om det frister i varm-været)

-tørke støv inne ofte (gjerne annenvær dag)

-vaske/skylle håret hver kveld

-skifte sengetøy oftere enn vanlig!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...