Gå til innhold

Går det an å hete Eldfrid idag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min liker så godt dette navnet, men jeg syns det er litt tungt og uvant, selv om jeg liker betydningen, som er norrønt og satt sammen av ild og fager. Jeg har noen navn som jeg syns er ganske fine, men litt mer vanlige, og ingen som jeg føler så sterkt for som pappaen gjør for Eldfrid. Han mener at en Eldfrid blir en sterk, fyrrig og vakker jente/kvinne. Jeg synhs Eldfrid høres ut som om hun er 65 og har crimplenebukser.

 

Men så tenker jeg slik; nå har jo masse gamle tostavelsesnavn fra oldemors tid kommet på moten igjen(Anna, Hanna, Selma, Nora, etc), så kanskje det er de litt lengre sin tur neste gang, jeg vet allerede om flere baby Ingeborg... så kanskje om et par år oppfattes det ikke så tungt og kjerringaktig lenger, hvis det kommer flere småjenter som heter Ingrid, Ragnhild, Olaug, Astrid etc.

 

Hva syns dere?

(PS jeg la først ut på DB, men fikk så få svar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

veldig spesielt navn, men liker det for det hørres skikkelig "norkst" ut.. er så mange "utenlandske" navn for tiden.

Dere er tøffe om dere bruker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: Det er MANGE som heter Ingrid!

 

Eldfrid synes jeg desverre er veldig stygt, ingen frid navn er fine egentlig......

 

men du har rett i at det gamle og umoderne kommer igjen, men ikke Eldfrid da.......

Ihvertfall ikke hvis dere ikke skal bo i en bygd i sør, vest eller nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke så glad i -frid navn, men hva med Eldrid? litt mindre tungt kanskje?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva anonym over her mener med at navnet aldri kommer til å bli poulärt igjen om man bor i bygd i nord, for det er da veldig mange i nordnorge som heter Eldfrid.

 

Selv syns jeg navnet er et godt stödig navn. Som hovedinnlegger tenker jeg mest på litt eldre som heter det, men det bör ikke stoppe dere. Liker dere navnet så bruk det. Det er et godt norsk og vanlig navn og ikke noe "mobbenavn". Flott at noen tör å bruke sånne navn og at ikke alle hiver seg på populärbölgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt jeg... Synes det ikke er så veldig fint, men som andre her sier liker jeg ikke akkurat så godt navn som ender på frid. Derimot synes jeg Elfride eller Elfrida hadde vært litt fine navn... Alfrida eller Alfride hadde vel også godt. Jeg synes det lyder mye bedre,, Hvis du liker det bedre da;)

 

Når det er sagt synes jeg egentlig at dere bør finne et navn dere begge er enige om, hvis dere ikke kommer helt til enighet. Men for all del, om dere liker Elfrid så ville jeg gått for det. Er nok ikke mange som vil hete det samme som hun da. Men selv ville jeg droppet det!

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere bør jo like det godt begge to. Jeg synes ikke det var så veldig fint, men er veldig enig med argumentasjonen din. Liker gamle norske navn best, og ikke utenlandske eller fantasinavn. Synes også det blir litt kjedelig hvis alle skal hete mathias eller emma. Derfor synes jeg absolutt dere skal gå for det hvis dere liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Eldfrid er et vakkert og sterkt navn. Liker lyden av navnet og synes det er bra at det er uvanlig navn... Ikke til å ta feil av...

 

Liker masse...

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Aesculap!

 

Hvis du leser litt mer nøye vil du se at det jeg mener er at du ikke må bruke Eldfrid hvis du da ikke har tenkt å bosette deg på bygda....!

Bor du i gokk er det helt sikkert vanligere med Eldfrid, my point!

 

Pent er det ikke uansett!

Men som andre her skriver, Elfrida er faktisk morsomt og fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for Eldfrid dere, bra at ikke alle heter det samme. Og som du sier, de litt tyngre / lengre navnene kommer nok etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer. Elfride er et godt forslag, det er jo samme navnet, men allikevel lettere selv om det er flere stavelser. Da er jeg på gli, gitt. Skal lansere det for pappan, så får han jo NESTEN viljen sin med Eldfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elfrid er stygt...

 

Foressten så kjenner jeg Maaaange småjenter ved navnet Ingrid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...