Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Overskriften sier jo litt om hvordan jeg føler det... Jeg er bare så lei av ha de på besøk eller reise til de...Vi har vært vekke nesten alle helgene etter at vesla ble født for at besteforeldre skal få treffe henne... Når vi er hos hans familie blir jeg bare mer og mer irritert over hvordan de er, kan ikke forklare helt hvordan eller hvorfor, jeg har sikkert ikke noe egentlig grunn til det, de har alltid vært veldig grei mot meg og de gjør ikke vesla noe vondt, jeg er bare så lei av å se de stå å kysse over hele henne md røykånde, eller når farfaren kaller henne sin egen. Og med en gang vi kommer river de henne så og si ut av hendene mine og når vi spiser middag må de liksom sitte å ha henne på fanget, hvorfor kan de ikke bare la henne sitte i vippestolen mens vi spiser?! Jeg prøver å passe på at de ikke gjør ting med henne som de ikke burde, f.eks la henne sitte for mye oppreist noe hun elsker men er litt for liten til enda, og hver gang jeg sier ifra om ting så føler jeg at det bare er jeg som passer på og ikke samboeren min... Dette ble sikkert bare rot men det er vanskelig å sette ord på det jeg føler, kanskje noen har det litt på samme måten eller er det bare meg? Jeg har prøvd å ta meg sammen og virke litt blidere når jeg treffer de og godta mer av det som blir sagt og gjort, mn det funker ikke lenge. Jeg bare går og irritere meg og gleder meg til vi skal hjem igjen og ha henne for oss selv... Det sliter også på forholdet mellom meg og sambo siden han ser hvordan det er og vi diskuterer det men kommer ingen vei..
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Hei! Har det litt på samme måte som deg ja, så du er nok ikke alene om å føle slik du gjør. Før jeg fikk snuppa, hadde vi et aldeles utmerket forhold, men etter at hun ble født, har jeg irritert meg mer over svigers. De er helt ville etter barbebarnet sitt, og vet ikke hva godt de kan gjøre, men synes innimellom at det tar litt av. Blir f. eks irritert når svigermor kaller henne sin egen, som dine svigers også gjør. Det er mitt barn, og de har lite de skal ha sagt når det kommer til stykke.For ikke å snakke om når svigermor kommer med de lange neglene sine, som hun putter både i nesa hennes ( for å fjerne størknede buser) eller for å gi henne mat...Aaahhhh!! Gjett om jeg blir irritert da! Så vidt jeg greier å beherske meg i slike tilfeller..Får lyst å poengtere at det finnes ufattelig mange bakterier under negler, men mener hun burde vite slikt, i en alder av over 50 år! Jaja. De er jo så snille og greie ellers, så føler meg litt slem som tenker sånn.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 er du lik i forhold til dine egen foreldre? forstår deg veldig godt, men husk at det er bra for dattera di at mange er gald i ho å knytter seg til ho. har selv oppleved og følt det samme som deg, men da må jeg ta meg selv litt i nakken å tenke at det ikke bare er min datter men også sambo sin og at han er like glad i sine foreldre som jeg er i mine og som jeg ikke føler sånt ovenfor. så jeg bestemme meg for å ikke forskjells behandle besteforeldrene ( selv om det kan sitte langt inne til tider) men da blir de ikke konflikt med meg og sambo, å vis jeg blir litt lei de så lar jeg sambo ta med seg ungen alene på besøk til de å da slipper jeg å se alt jeg iriterrer meg over. Om du syns sambo er bra og du er fornøyd med den han er så husk at det er dem som har oppdratt han og vært med og forma han til den person han har blitt og den person du falt for, så de kan nok dette med barn de å.Vi mødre har en tedens til å tro vi vet best . men lykke til håper noen av mine tanker om det kan hjelpe
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #4 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har det ganske litk deg,hater svigers veldig.. De bor heldigvis langt unna men kjører opp hver 3 mnd og er her en uke.. Siden jeg jobber som dagmor så får dem ikke komme når jeg er på jobb,og da kommer dem romlende inn 1 time før jeg skal legge ungen.. Slik at hun verken vil spise eller sove... De røyker begge to,så de lukter helt forferdelig,slaurer med hygenen og(har ikke sett dem dysje eller skifte klær,NOENSINNE) Faren vasker seg ikke på fingrene og går alltid å tar ungen på ansiktet.. Trur jeg kan fortsette i evigheter om dem.. Er egentig veldig synd,for det ødelgger mellom meg og typen.. Er jo selvfølgelig ikke noe lult for han at jeg føler det slikt... SFS
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #5 Skrevet 5. mai 2006 ååååååå du virker bar så utrolig umoden at ejg blir "kvalm". VOks opp jente! Bli bedre kjent med svigers. I mangel på god kommunikasjon mellom dere, henger du deg opp i bagateller. Joda, jeg har vært der selv. UNG, UMODEN, BARNSLIG OG IKKE TØRRE VÆRE MEG SELV MED SVIGERS. Ser tilbake med skrekk og gru... Alt svigers vil er å være hyggelig, ta seg av jenta slik at DERE slipper...de gjør sitt beste og vær glad for det !
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2006 #6 Skrevet 5. mai 2006 Jeg har minst mulig kontakt med mine svigerforeldre. De kommenterer hva barna gjør og har på seg hele tiden. De dunger på med mat på fatene og sier at de MÅ spise opp! Hvor mye forventer de at to gutter på 2 år spiser egentlig? Jentenne liker frukt veldig godt, men svigerfar sier til de at de heller må spise sjokolade slik orntlige gutter gjør! Og at han aldri har drukket tran, når guttene får sin dagsdose. Svigermor gjør seg ærende inn på soverommet vårt, og titter i skuffer og skap der. Hun sier at i deres familie er det helt naturlig, og at jeg har fått mannen min til å reagere på det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå