Gå til innhold

prematurfødsel...


mamma-til-nr.3*29.07.høygravid

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig redd for å føde for tidlig. Min første fødte ble født i uke 33+5, nr 2 ble født uke 39 så jeg har opplevd begge deler. Men nå klarer jeg ikke å la være å tenke at jeg skal føde for tidlig. Har masse vondt og ubehag. Vet at man ikke føder for tidlig bare pga smerter, men jeg er nå kommet dit at jeg er redd alle smerter fører til fødsel. Vanskelig å snakke om det her til andre. Jeg føler at de ikke tar meg alvorlig og tror at jeg bare er overhysterisk.

Oi, det var godt å slippe ut litt trykk.

Er det noen andre som har det sånn?

jeg hater å ha det sånn. Synes liksom at jeg som tredjegangs fødende bør være "tøffere" enn det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars, det er ikke godt å gå rundt å være bekymret. Tror nok ikke smerter i seg selv fører til fødsel. Kanskje du skal prøve å ta en uke av gangen, og se på det som en seier for hver uke du er nærmere termin. Det er selvfølgelig lett for meg å si som ikke har hatt prematurfødsel.

 

Trenger ikke være tøff forde en er tredjegangs fødene. En er jo selvfølgelig like bekynret for barnet, uansett om det er nr 1 eller 3.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det på samme måte. fikk første mann i uke 33+4. er nå 29+6 og tror alt av vondter fører til tidlig fødsel. det er vanskelig å prate om. blir ikke tatt på alvor føler jeg da.....

jeg å hater å ha det sånn her....

lykke til. håper ikke du føder for tidlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte også i uke 33 forrige gang, og er ikke innstilt på å gå over tiden ihvertall. Men jeg ønsker ikke å få så tidlig denne gangen selv om det forsåvidt gikk bra til slutt... Hadde problemer med amming og mating de første par mnd, men så gikk det seg til, dvs jeg amma ikke da jeg mista melka, men jenta mi er blitt verdens herligste! Det som jeg syns er så rart, er at legene og jordmor sier at det ikke har noen betydning for dette svarngerskapet at jeg fødte for tidlig sist gang. Moren min fødte seks uker for tidlig begge gangene og nå gjorde jeg det samme sist. Skulle hvertfall ønske at man forsto at man faktisk går og tenker på at man kanskje føder for tidlig denne gangen også? Men hvis jeg ymter frampå om noe sånt, får jeg bare beskjed om å ikke begynne å vente for tidlig for da kan det bli lang venting! De vil liksom ikke skjønne hva jeg mener. Jeg venter ikke fordi jeg ønsker for tidlig fødsel, men fordi jeg ikke føler at termindatoen er no mer naturlig enn andre datoer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...