Gå til innhold

Urettferdig at hvert enkelt trygdekontor regner ut fødselspengene frskjellig..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er det gjennomsnittet av ALLE månedene som teller uansett.

 

Får nesten ingenting jeg, selv om jeg jobbet som en gal de siste 5 mnd.... Men det var 10 mnd siden første gang jeg tok min ekstra vakt, og i de 5 påfølgende mnd jobbet jeg ca 1 gang pr uke... Var heltidsstudent også da... Men etter endt skolegang jobbet jeg for fult, over 100%...

 

Iallefall så er gjennomsnittet fra den første vakta tatt, og ble jo ikke så mange kroner dette da:(

 

MAnge andre får jo gjennomsnittet av de 6 best betalte månedene, og hadde jeg fått det, ville fødselspengebeløpet ,itt vært dobbelt så mye som det jeg får nå!!

 

 

Synes dette skal gjøres likt for alle jeg!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp.enig med deg! Men tror du kan klage,og kreve at de skal regne fra de 6 beste mnd...har hvertfall lest det et sted,men husker ikke hvor... Har lest så mye om det i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt afst lønn? Da kan du kreve at de legger til grunn de siste 4 ukene el siste måndes lønn. Hvis ikke ville jeg anket, og vist til loven hvor det står at de skal bruke de beste 6 av de sisie 10 mnd ved variabel lønn. Det står også at hver sak skal behandles idividuelt. Så du må anke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal kun ta gjennomsnittet av de 6 best betalte mnd hvis en har hatt perioder med arbeidsledighet og fått trygd fra arbeidskontoret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har vært student kan du klage på dette. Fødselspenger er ment å erstatte reell inntekt, og du hadde da hatt tilsvarende inntekt som du har hatt siste 6 mnd dersom du ikke hadde blitt gravid. Vet om flere som har klaget på vedtaket og fått det omgjort på slikt grunnlag- så lykke til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...