Gå til innhold

Liker ikke stebarnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele h*n personlighet. Og grunn til at h*n er som h*n er pga moren og faren som har latt h*n styre alt.

De klikker snart, jeg gruer meg til hver helg h*n kommer. Eier ikke normal folkeskikk i det hele tatt, jeg blir flau! Hadde det vært mitt barn så hadde jeg virkelig prøvd å gjort noe med dette. jeg prøve når barnet er her men det er ikke så lett for meg som stemor, når da faren sier at han er enig men lar det bare skli ut når jeg prøver. har et stebarn til og h*n er verden snilleste, hadde det bare vært det ene barnet så hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette er ikke greit. Jeg synes det er flott at du anerkjenner at barnet har blitt sånn på grunn av miljøet det er oppvokst i, og ikke for å være ekkel..

Jeg vil råde deg til å ta et ordentlig oppgjør med far og si kraftig fra at dere må gjøre noe, ellers vil situasjonen bli uholdbar etter hvert. Hvis far er svak for å sette grenser (slik samværsfedre ofte er) må nok du ta i et skikkelig tak. Det kommer til å bli beintøft, men belønningen langt der borte er et greiere og mer harmonisk barn som (om mange år) kommer til å takke deg for innsatsen du la ned i det.

Selv om ikke barnet har de samme reglene hjemme hos mor greier barnet helt fint å forholde seg til dette. Lykke til! Håper virkelig du finner styrke et eller annet sted til å hjelpe dette barnet.,

Skrevet

Hvor gammel er dette stebarnet?

Trassalder? Pubertet?

Skrevet

snart 8 år, vært slik fra h*n var helt liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...