Dream Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Hva gjør dere med invitasjonen til dåp. Vi har begrenset med plass og har ca 20 voksne vi ønsker å invitere. Problemet er at det er ca. 20 barn i familien - mange små. Er redd det da blir mer et barneselskap, i tillegg til at vi da er nødt til å leie et lokale for å få plass til alle. Er det vanlig idag å invitere med barn??? til dåp. Er det uhøflig å invitere uten barn - takknemlig for synspunkter!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Ja, barn er vanlig i dåpsselskaper. Bryllup er en helt annen ting igjen. En dåp er en barnefest og dermed en naturlig happening for å inkludere barna
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #3 Skrevet 4. mai 2006 Jeg synes absolutt barna hører med, leie et lokale må nok til! Jeg mener ikke at DU må gjøre det sånn, men jeg hadde blitt overrasket om jeg ble bedt i dåp uten datteren min. Og hvordan gjøre det? Skrive på innbydelsen: Dere er invitert i dåp u/ barn. Nei det virker bare litt rart for meg, men det kommer jo litt an på hvordan dere pleier å gjøre det i deres familie og omgangskrets. Vi var ihvertfall ca 45 stk. på Navnefesten vår med 5 barn i tillegg til navnebarnet. Lykke til uansett!
Lukasmamma Skrevet 4. mai 2006 #4 Skrevet 4. mai 2006 Synes dette er helt opp til deg. Det koster jo å leie lokale. Vi hadde fest med barn, men var da 22 stk totalt. Maks hva det var plass til hos oss. Hadde jeg vært i din situasjon, med så mange barn i familien hadde jeg kun bedt de voksne.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 4. mai 2006 #5 Skrevet 4. mai 2006 Nei, her er det dåp uten andre barn.. Det bunner egentlig mye i det at 2 av barna ( på henholdsvis 2 og 3 år) ALLTID skal ha all oppmerksomhet uansett hva det er som skjer,og de er høyt og lavt til enhver tid og det blir alltid noen andre enn foreldrene som passer på de..Syns egentlig det er utrolig synd,for resten av barna i familien er kjempeherlige ( de er forsåvidt det disse to også,men ikke i selskaper.... ) Og dette er snuppa mi sin dag..Og kan liksom ikke utelukke kun 2 stk heller...så enten alle eller ingen,og som sagt,pga 2 stk blir det ingen,bortsett fra 3 andre,men de er alle under 1 år,så de føler jeg at de kan jeg lissom ikke nekte de å ha med seg, siden de også kommer langveisfra.. Men er jo selvfølgelig opp til hver enkelt, men syns det var mange barn det var snakk om så hadde nok kun invitert de voksne, jeg skrev kun navnet på de voksne i innbydelsen, og har sagt ifra på forhånd ( i god tid før) at det blir uten barn..
Dream Skrevet 5. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2006 Takk for svar. Godt å se at det er litt varierte meninger. Synes selv i utgangspunktet at barn hører med, men med 20 barn - som flere av foreldrene lar løpe fritt også under måltider synes jeg det blir litt for mye barneselskap og litt for lite høytid. Det er jo den lille som skal være i fokus den dagen. De andre barna er jo velkommen alltid ellers. Da får jeg mere tid til hver enkelt av dem. De er nemlig vant til at jeg alltid tar meg av dem like mye som de voksne. Har lyst til at det skal være et mindre selskap, det blir mer intimt og koselig, også å kunne ha det hjemme, heller ikke å bli utslitt etter selskapet. ( Har en nevrologisk sykdom)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2006 #7 Skrevet 6. mai 2006 Når vi inviterer til ulike selskaper skriver vi på innbydelsen hvem det gjelder. F.eks Per, Kari, Lena og Knut inviteres til Lasse sin 10 årsdag, eller Pwer og KAri inviteres til Lasse sin dåpsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå