Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Skal reise til Kreta 13 mai, med to unger på 3 og 1,5 år. Har ike reist til syden før med unger, så div råd og tips mottas med takk!! Hva er lurt å ha med seg?, hvordan kan vi gjør flyturen kjekk for de små? osv. Leste i et innlegg at unger ikke bør spise is på Kreta (på skravlesiden) er det sant?? Eldstemann gleder seg jo sånn til alt isen han skal få.... Hvilken mat har de på Kreta? Tenker på å ta med meg bokser med leverpostei og makrell i tomat, smøreost på tube ol, slik at jeg vet det er mat som ungene kan spise. Er det vits i eller?? Jeg er helt grønn på dette området altså..... Hjelp meg!!!
d",)~^~^~ Skrevet 4. mai 2006 #2 Skrevet 4. mai 2006 Når det gjelder Syden og feriemage (diare) så har jeg hørt tipset, "kok det, skrell det eller glem det" Så jeg vil tro at det er trygt å spise pinne-is med papir på, men for sikkerhetsskyld kan man styre unna kule-is. Vi var på Kreta for 5 år siden i Platanias (Chania) I butikkene der hadde de bra utvlalg av pålegg, men hvis barna er kresne ville jeg nok tatt med bokser og tuber du vet de liker. Sønnen vår var bare 8 mnd da vi reiste, men venninna mi sine barn bestilte seg pizza og pomme frites når vi spiste ute, hvis de ikke valgte fra voksen menyen. Gresk mat er veldig god, ikke sterk. Og kjøttet er så mørt som smør... Vi drar til Tyrkia i slutten av mai med våre 3 barn og planlegger å pakke minst mulig. Blir jo til at en går i badetøy mesteparten av dagen, så klærne blir ikke så fort møkkete og kan brukes flere dager. Strandleker kjøper vi der nede (bøtte, flytedyr o.l.) Til flyturen har jeg kjøpt en bok de kan fargelegge i og løse enkle oppgaver (de to eldste er 3,5 og 5,5 år) Noe nytt er alltid kjekt og vil nok aktivisere de en liten stund. Ellers har de fått MP3 spillere, så jeg håper de slår seg til ro med å lytte til musikk eller eventyr. På flyet får man jo også kjøpt høretelefoner med tilgang på flere ulike musikk-kanaler bl.a en eventyrkanal. Jeg tar også med bleier da dette er veldig dyrt der nede. Og solkrem er også veldig dyrt i tillegg til at du ikke kan vite hvor gammel den er.... Hm.... kommer ikke på mer i farta. Håper dere får en knallfin tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå