Gå til innhold

SPINALPUNKTUR, noen opplevd dette?


Pea

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde spinalpunktur under første fødsel, fordi jeg tydeligvis lider av sprøyteskrekk. Jeg klarte ikke holde ryggen stille, og anestesilegen bannet og skrek til meg, men jeg skvatt hver gang hun prøvde å sette kanylen. Til slutt spiddet jeg ryggraden for langt inn på nålen, slik at spinalvæsken begynte å lekke ut. Dette er jo ikke bra fopr da må du ligge vannrett et døgn (under og etter fødselen). Dere kan tenke dere resten av fødselen etter dette var ikke særlig komf.

 

Noen som har noen ertfaringer med dette? Jeg er så redd for den epiduralen, men MÅ ha bedøvelse så langt jeg kan. Hvordan skal jeg ikke bli redd for sprøyten? Hjeeeelp! Uansett hvor vonde riene var, så klarte jeg ikke sitte stille med ryggen. Helt håpløst!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det samme under min første fødsel. Men ingen sa til meg at jeg måtte ligge vannrett...... Jeg fikk beskjed om å ligge mest mulig på magen, og først etter en hel uke med intens hodeverk, så kom en nevrolog for å se på meg, det var han som sa at jeg måtte ligge vannrett, da kom det seg ja:-)

 

jeg satt i ro da han stakk meg, men fikk akkuratt en ri. Jordmor og sambo holdt meg fast. Jordmor sa at det ikke var min feil, men legen som stakk feil.....

 

Jeg skal ha epidural denne gangen også. Har snakket med jordmor om dette, og hun sier at det rammer ca 1 av 100. Så da regner jeg med at min uflax er brukt opp og at det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerreGud! Saklig at han ikke sa du skulle ligge et døgn - hva slags lege er dette??! Jeg lærte selv kun å ligge-amme som følge av dette, og babyen min nektet å die hvis jeg satt, så uansett hvor jeg var, måtte jeg legge meg ned når hun ble sulten. Vi snakker prøverom, garderober, biler etc. Vi lo jo en del av dette kan du si. Men jeg ler ikke om 12 dager (når jeg forhåpentligvis føder) og det skjer igjen!

 

Huff og huff. Synes synd på deg som fikk den hodepinen. Jeg stoler ikke på noen i fødestuen nå, og det gjør jo at angsten kommer krypende. Skal i samtale på Ullevål i dag for å gå igjennom stikkeseansen og diverse andre temaer, og prøve å bli hørt. Wish me luck! (-:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke opplevd det, men det er mitt største argument for at jeg ikke skal ha epidural uten at jeg er nødt pga fare for barnet. Fødsel med hodepine, som kan vare i opptil 6 uker... ugh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...