Gå til innhold

Hund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeppz, har en liten tispevalp som er 7 mndr når tulla vår kommer:)

Gruer oss ikke til det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en valp som blir ca. 5 mnd når babyen kommer... Er litt spent på hvordan dette går...? Noen som har noen kjempegode råd hva som er lurt å gjøre og ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha baby i juli. Fra før har vi to hunder, to katter og et stort akvarie. :)

Har ikke barn fra før, så kan ikke råde deg utifra tidligere erfaringer. Men jeg ser for meg at det er lurt å fortsette med rutiner du og hunden din har sammen. La oss si at du ofte ligger på gulvet med hunden, eller hunden er med på badet når du sminker deg. Dette burde du da fortsette med etter at ungen kommer, slik at hunden plutselig ikke føler seg oversett. Tror også det er viktig å ikke bli sånn skikkelig hønemor. Det er klart man skal passe på dyr i nærheten av babyen, men ikke bli hysterisk hvis hunden snuser og er bortpå barnet. Den må jo bli kjent med den lille og ikke sant. :)

En annen ting er at det kan være lurt å minne venner og familie på at de må hilse på hunden når de kommer på besøk. Tror det er lett for en liten hund å bli sjalu hvis alle som tidligere har hilst på den, nå plutselig bare skal se på babyen.

Jeg har planer om å kjøpe en saccosekk, slik at jeg kan være mye på gulvet med hundene, samtidig som jeg kan ha babyen på fanget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde hund da jeg ble gravid. men ga den bort til bestekameraten min. jeg føler jeg har nok med en 6åring og baby i juli. jeg har likevel sjanse til å ha hunden innimellom hvis jeg vil det,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har en blandingshund type rottweiler/dobberman som blir 8mnd når gutten vår blir født 10 juli.

Er spente, men tror nok det går bra. Fått mye tips, bla.;

- La hunden få lukte på noe som babyen har brukt før den kommer fra sykehuset.

- La barnevognen være i stuen sammen med hunden en god tid før.

- La den være med på det meste slik at en ikke føler seg utelatt: bleieskift kan tas på gulvet, amming hvor den ser, osv.

- Sett av tid til bare deg og hunden til å finne på noe morsomt, uten baby.

- Lær hunden ordet: - Forsiktig.

 

La hunden føle seg inkludert, på denne måten vil det ikke oppstå noe sjalusi, og hunden vil automatisk vokte over den lille.

Men ikke ta noen sjangser med å la baby og hund vanke sammen alene den første tiden!

Er du ekstra bekymret, hvorfor ikke bruke en dukke som du bruker litt tid på sammen med hunden. For å se hvordan den reagerer..?

 

Håper dette var til nytte..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...