Gå til innhold

Kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag til antrekk når man ikke skal ha tradisjonell brudekjole?

Hvor skal man handle hen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha finkjole men ikke brudekjole kan du handle i vanlige butikker, men det er kanskje morsomt å ha noe som ikke er fra H&M... Vil du ha noe litt brudeaktig kan du velge en lys kjole eller drakt, kanskje blomst i håret.

Lettere å forselå noe hvis du sier litt om hvorfor du ikke vil ha tradisjonell brudekjole, hva slags type du er, og hva slags bryllup det skal være

Skrevet

Samboeren min og jeg skal gifte oss denne sommeren hos byfogden. Vi har bedt et vennepar om å være forlovere, og skal markere dagen med en bedre middag på en fin restaurant sammen med dem på kvelden etter vielsen. Jeg ser ikke poenget i å ha noen tradisjonell brudekjole når vi skal gjøre det så enkelt som vi skal.

Vi gjør det så enkelt som mulig også fordi vi ikke vil bruke for mye penger på dette, og fordi jeg ikke ønsker å involvere familien min på denne dagen.

Antrekket jeg velger må kunne brukes senere. Synes det blir for flott å kjøpe noe som blir hengende i skapet etterpå. Ønsker meg noe enkelt i lyse farger som ikke glitrer for mye og virker prangende (er vel ikke egentlig noe glad i å pynte meg- kan bruder si slikt?:-).

Skrevet

Hva med en lett sommerkjole, og kanskje en helt lys sommerkåpe over?

På Lindex har de masse kjoler, bla noen silkekjoler i rødt eller grønt, og masse sommertøy i hvitt. Og så har de bl.a. en lys gullgul brokadekåpe som man kan ha over hvis det blir en litt grå dag. Ellers fins det mye raffe sort/hvit-mønstrede kjoler nå i år, det er lekkert med en hvit jakke/kåpe til:

Evt kan du ha en helt lys/hvit buksedrakt med en liten topp inni, det kan være ganske lekkert, særlig med et par lekre sko og en blomst i håret, Da er du utvilsomt brud, men på en veldig uprangende måte. Og så er det lett å bruke hver for seg eller sammen igjen. HM har sånne dresser, både i butikk og på nett.

Hvis du er som meg, så syns du det er morsommere å bruke penger på et par lekre sko, og kanskje noe lekkert undertøy å overraske brudgommen med...

Uansett ville jeg kostet på meg en liten, enkel bukett, og en blomst i håret for å gjøre litt ekstra ut av det, og se spesiell ut akkurat den dagen, enn neste gang du har på deg det antrekket, uten at det trenger å være så glitrete og prangende.

Lykke til

Skrevet

PS. Hvis du vil bruke LITT mer penger enn HM/Lindex, hadde jeg kikket litt på NoaNoa, og kanskje Neste Stopp og Uno/Designforum. Særlig på NoaNoa er det mye lekkert!

Skrevet

Takk for tipset, Madeira. Skal jamen ta meg en tur på butikkene du nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...