Gå til innhold

Størrelser på babyklæra?


Made in Japan

Anbefalte innlegg

Har allerede hamstret endel klær, vogn (Quinny - billig i Sverige), seng, badebalje +++, men har blitt litt i tvil ang. størrelsen på klæra.

 

Har kjøpt ganske mye i 56 og 62, for har hørt at babyer vokser så fort ut av 50 + at man får mye i den størrelsen? Noen med erfaring?

 

Mannen min skulle forresten kjøpe strømpebukser og kluter i går og kom hjem med en sparkebukse og tøybleier. Lattis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

brukte str 50 i to uker. og gutten min var 3860 og 52cm.

 

Stømpebukse fikk jeg ikke bruk for før i str 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min var 3242 og 47cm da hun ble født, brukte 50 i nesten 2 mndr. Men, fikk utrolig mye 50 klær av venner og familie, så tror det å kjøpe 56 og 62 er like greit. Kanskje greit med et hentesett i str 50 som er klart med på sykehuset.

Men, alle vokser jo forskjellig, så er ikke så lett det der:-) Dette er iallfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bedt folk kjøpe litt større str og si at jeg hadde mye klær i 56/62, sånn at man ikke får for mye.. Ei venninne av meg har klær hu aldri fikk brukt på dattra si, så dem har jeg fått låne nå;)

Hun brukte prematurstr til å begynne med, å holdt seg på 50 lenge. Men når dattra hennes begynte å vokse, så vokste a fort!

 

Hehe veit ikke hvor mye hjelp detta var men... ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye klær i str 62 og oppover, så jeg kjøper en del 50 klær nå. Min første datter var 3310 og 50 cm, brukte str 50 i over en mnd. Men 56 gik jo an å bruke det også, det kan jo brukes i flere måneder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Made in Japan! Jag har också tänkt att köpa Quinny i Sverige. Var köpte ni den och vad betalade ni för den? Jag kunde tänkt mig XL Freestyle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

brukte 56 fra starten av....og gutten voks så fort at måtte stige til 62 innen 3 uker....fra 62 hoppa vi nesten over 68 og begynte rett på 74, og 74 brukte han så lenge at jeg ikke kan huske hvor gammel han var når vi måtte over til 80......! må sies at gutten min blei fort tung...og lang, men etter fylte 6 mnd gikk han ikke noe opp i kg, men voks som normalt på lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 2 bodyer i strl 50, ellers har jeg holdt meg til 56. føler det er bedre å brette noen ermer/ben enn å ha klær som er litt for små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte med på nettsidene til Happyland på grensa over Svinesund, de hadde tilbud i mars på vogna, så vi fikk alt inkl stellebag til 4500,- norske. Tror ikke de har tilbudet lenger, men det går jo an å sjekke for sikkerhes skyld. Monterte vogna nå, den var veldig fin. Sjekk for- og imot på Danielsbok.com om vogna om du vil.

 

Lykke til med vogn og baby (min har gymtime i dette øyeblikk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...