Gå til innhold

har dere sendt inn krav om fødselspenger?


Gjest

Anbefalte innlegg

det har ikke jeg gjort enda, siden jeg ikke har greid å fyllt det ut.

pappan har ikke greid å bestmet seg ang permisjon, og jeg aner ikke hva jeg skal skrive på dette ferie greiern,

hvordan gjøre dere det damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pappa'n sin perm og det med ferie er de ikke så nøye på, jeg har sjekket det på TK. Dette er noe du kan edre fortløpende pr telefon så det er ikke bindende det du skriver. Jeg har ikke sendt inn enda, jeg er så usikker på om jeg skal velge 80 eller 100%. Man får jo samlet sett mer utbetalt når man velger 100%, og jeg kan jo da søke utvidet perm uten lønn, og sette av det jeg får over 80% selv og bruke av det på slutten...Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det, har litt det samme problemene som deg... Dessuten klarer jeg ikke å bestemme meg for 42 eller 52 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 eller 53 uker er det vel nå. Når jeg regnet over totalsummen vi får så får vi totalt 4000 (nesten) mer når vi velger 100%. Så spørsmålet er bare om jeg da skal "fordele" pengene selv, og søke arbeidsgiver om utvidet perm uten lønn... Har jo krav på inntil et år i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkye å levere denne uken, men lar det stå åpent på ferie og permisjon for far. Tar det over tlf til trygdekontoret senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har heller ikke sendt inn, begynte å fylle ut skjemaet, men står litt fast. Var ganske uforståelig, men har skjønt det sånn at det er en del ting amn ikke trenger å fylle ut. Det haster vel heller ikke særlig. jeg kommer til å velge 100%, da jeg vil ha mest mulig tid hjemme med bebisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel mest mulig tid hjemme med 80% lønn, ikke 100%... 80% lønn = 53 uker og 100% lønn = 43 uker

 

Har begynt å fylle ut søknaden nå jeg også, sende den iløpet av uka eller neste uke tenker jeg! Må få kopiert lønnsslipper, legeattest for termin og få inntekts- og skatteopplysninger av arbeidsgiver. Er vel ikke noe mer vi må sende med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sender ikke arbeidsgiver inn skatte og inntektsopplysningene da??

må huske å få bekreftelse av legen..

80% er du lengst hjemme ja

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter til lønnsforhandlingene er i boks før jeg sender inn. Slik at arbeidsgiver kan skrive den nye lønna på lønnsbekreftelsen. Vi har individuelle lønnsforhandlinger i år, men jeg har vel ikke de helt store forhåpningene om å gå mye opp nå... Får skattepengene og feriepengene i juni så det er ikke så hast med å søke. Klarer meg alltids hvis fødselspengene blir en mnd forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten ha 80 %, og pappaen skal ha sine (for håpentligvis) 6 uker på slutten. Har termin 3. juli så jeg satser på at vi ikke får før termin. Jeg tar tre uker ferie i permisjonen før jul, og tar neste års ferieuker etter vi er ferdig med permisjonen, samtidig som sambo skal ha ferie. Vi klarer akkurat å strekke permisjon og ferie slik at det rekker til nytt barnehageår. Mye lettere å få plass på høsten enn midt i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Siden jeg er selvstending, ansatt i eget AS, kommer jeg til å velge 100% lønn, og heller ta meg litt større friheter når jeg må tilbake i jobb. Alt kommer jo an på barnehageplass også. Jeg har bestillt time hos trygdekontoret til mandag, for å få hjelp til å fylle ut alle skjemaer som trengs. I og med at jeg både er arbidsgiver og arbeidstaker - og aldri har vært borti denne papirmølla tidligere, synes jeg det er greit å litt hjelp. Og så slipper jeg å få alle papirene i retur fordi jeg glemte å fylle ut ett pkt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...