Gå til innhold

pappaperm og sånt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei lurer på hvordan det er når pappa skal ta ut perm er det etter at jeg har hvert hjemme de mnd jeg skal el..oxo kan jeg ta å vere lengre hjemme å ta ferie ukene på slutten el hvordan er dette .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meninga med pappaperm er jo at han skal være alene med barnet, så tror du må ta ut ferien etter at han har hatt perm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det, kan pappa ta ut permisjon mer eller mindre når som helst - bare ikke de seks første ukene etter fødselen. Det betyr vel at han ikke må vente til du er "ferdig" med permisjonen. Du kan og ta ut ferie mens han har permisjon hvis dere vil være sammen/reise bort. Hvis du tar ut ferie i permisjonstida, og far ikke har permisjon mens du har ferie, forlenges permisjonen tilsvarende. Selv sitter vi og regner som bare det på dette, slik at vi skal få benyttet av oss ordningene for å få mest mulig fri sammen med barnet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren til mitt barn skal ta pappapermisjon på slutten av permisjonstiden. Men han kan selvfølelig ta pappapermisjonen tidligere hvis vi ville ha gjort det. Jeg skal ta ferien min fra dette året når han tar pappapermisjon. Dette fordi det passer best for oss. Dette gjør du og din mann akkurat som dere vil. Gjør det dere tenker blir best for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan ta ut pappaperm når han vil, bortsett fra de første 6 ukene. Om han vil kan han også ta ut noen dager her og der. Den kan også forskyves om du ønsker å ta ferie etter permisjonen. Men den kan ikke forskyves med fars ferie.Det eneste er at du må jobbe min. 75 % den tiden han er i permisjon, eller ta ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hvis feks.jeg tar de 40 ukene m full lønn,oxo tar jeg ferie på slutten sånn at perm blir 45 da og etter det tar han pappaperm og feks ferie hvordan blir det el om han tar pappaperm etter 40 ukene el hva det er oxo tar vi begge ferie etter det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk at pappa bare har krav på pappaperm hvis han har jobbet i min 6 mnd....Er han student har han ikke krav på, men da kan du søke om å få "overført" hans uker på deg. Det ble gjort til oss, så jeg fikk 5 uker ekstra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...