Gå til innhold

PLEASE HJELP! Hva passer til en storesøster som heter Iben?


Pea

Anbefalte innlegg

Jeg føder snart og vi har ingen idé om hva lillesøster skal hete!!! Håper på noe enkelt og vakkert som matcher Iben (PS ikke norrønt).

 

Setter pris på alle forslag, takk! (-: (-: Desper snart!!! Hjelp!

 

Her er en liste med navn som er litt i den retningen vi leter: (HVA TYCKS?!) Legg til flere i den stilen så blir vi kjempeglade (-:

 

Ulla

Isa

Hedda

Emilia

Adine

Julia

Othilie

Milla

Nora

Lara

Mie

Ella

Alva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre forslag p l e a s e ? Julia er på en mårte tatt av et vennepar dessverre, men vi liker genren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mie... Iben og Mie...BRA!

 

Er så rat å se de jentene somheter Iben, her jeg bor er det guttenavn...merkelig at det er i samma landet det er slik....., hehe!! Jeg elsker Iben navnet..men på gutter...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk alle har forskjellige meninger (-; men takk for hjelpen! Vi synes Ulla kanskje er en av de sterkeste kandidatene, noen som har noen formeninger om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de du ramser opp syns jeg Alva og Lara er finest. isa også, men har selv dårlig erfaring med samme forbokstav, det går bare i ball...;-)

ellers:

Iben og Ane

Iben og Etta

Iben og Eva

Iben og Rikke

Iben og Katti

Iben og Agnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Alva passet best av de fra listen din til Iben..

 

Hva med:

Ylva

Eir

Eira

Thale

Tara (Uttales som sara)

Elinor passer fint..

Tyra/Tyri

Vilje

 

Her har du noen korte, sterke navn å titte på også :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av navnene du nevner så synes jeg Emilia er det fineste:) Det skal jo min lille hete og da...

 

Ellers liker jeg, i rangert rekkefølge;

 

Adine

Julia

Othilie

Hedda

Ella/Alva

 

Mie blir for meg et kallenavn (har alltid blitt kalt det selv, og jeg heter Marie...)

 

De andre er helt greie, med unntak av Ulla. Det ville jeg droppet. Kjenner en jente som het Ulla, og hun gikk rundt og sa at hun het noe annet fordi hun virkelig synes navnet var så rart (og andre bemerket det...) så hun gikk under navnet Sara (hun byttet selv senere...) Personlig så synes jeg ikke noe om det. Er et slags kjælenavn for Ulrikke, og et navn vi (i min vennegjeng) har brukt som et tullenavn når vi skal dra frem navn vi syns er dårlige i kombinasjoner eller rett og slett alene. Men for all del, det er jo delte meninger, Liker dere navnet så velger dere det, og jenta deres kan jo godt sette pris på å hete det...Selv om ikke alle andre gjør det:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iben og hedvig

ebba

ella

frøydis

nadine

hanna

esther

liker ikke ulla, rimer formye på¨et annet ord som er morsomt i barns vokabular..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av dine forslag liker jeg 1) Ulla, 2) Hedda, 3) Ella, 4) Nora og 5) Alva.

 

Hva med Hedvig? Agnes? Lotta? Irmelin? Iris? Ada? Lilly? Bea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tenkt at om jeg får en jente skal hun hete Iben Faline eller Iben Isola. Og hvis jeg fikk to skulle neste hete Ebba, Una, Luba, eller Noemi til fornavn.

 

Tenkte kanskje vi hadde samme smak i navn.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt IBEN og ADINE!!! Det heite dei to tanteungene mine som er søstre:) Dei to navna klinge kjempe fint i lag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom jeg får jente skal hun hete Iben!!!! Venter barn i AUG!

Jeg synes Iben er litt "dansk" og selvfølgelig er det kjempe flott!........derfor passer det kanskje med noen fine danske navn til: .....Rikke....Ulla...../søk evt. etter andre navn på danske navnesider!

/dersom du finner noen fine navn der....vil jeg høre...!)

 

liker overhode ikke: Nora, Ella og Julia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny og Iben!

Ulla likte jeg ikke så godt,- redd det kan bli et "mobbenavn" desverre.

Ellers likte jeg Ella fra listen din;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn jeg likte på lista di:

 

Isa

Hedda

Emilia

Julia

Othilie

Milla

Nora

Mie

Ella

Alva

 

Det var ikke mye til hjelp:-/ bare 3 navn jeg ikke likte.. Men 5 på topp av dine navn må da bli:

 

Emilia

Julia

Nora

Milla

Ella

 

Håper det var litt bedre hjelp:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iben er et nydelig navn! Jeg synes Iben og Agnes passet fint sammen, slik noen over her foreslo. Eller Iben og Alva, kanskje enda finere! Eller

Iben og Ella, Iben og Anne?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...