Gå til innhold

Ny jobb og prøvetid...


Iselin79 og 2 nydelige

Anbefalte innlegg

OM man akkurat har fått ny jobb, og har funnet ut at man er gravid? Hva gjør man da? Man er jo fortsatt i "prøvetid" i bedriften.

Man er jo ansatt, men har de da lov til å sparke deg i prøvetiden, eller er ikke dette lov.

Har akkurat sagt opp jobben, skal på jobb intervju i morgen, men sånn egentlig har jeg jo ikke fast jobb. Har akkurat i dag funnet ut at jeg er gravid...så jeg må helt ærlig si at jeg er nervøs. Vil få meg jobb før magen syntes, har jo enda litt tid før det syntes da, men bedre å være tidlig ute....

 

Hjelp, kan noen noe om dette...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har samme oppsigelsesvern i prøvetiden som ellers. For at du skal kunne sies opp må du først ha fått en grundig opplæring, så må du få skriftlige advarsler 3 ganger med hva det er du må gjøre anderledes og en mulighet til å forbedre deg. Men du har gjerne kortere oppsigelsestid.

 

Og jeg ville nok drøyet det litt med å fortelle om graviditeten hvis ikke det er sterke grunner til å fortelle det tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skal ikke si et ord om graviditeten før det er absolut nødvendig..hehehe..:) Men det er godt å vite at man har rettigheter iallefall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...