Gå til innhold

Kjære tjukkebollefeita...


MaMMa til 1 jente & 1 gutt <3

Anbefalte innlegg

Må si det jeg fikk meg en god latter av det du hadde skrevet..(Kjente meg igjen)Flink å ord legge deg du..Med andre ord, jeg er ingen sylfide!!Veier fra 94 til 92,6 (pokkers digitale drit vekt!!)Å jeg er vel 168 cm over jorda..BMI`en min lyser overvekt..Fikk meg en nyyydelig datter i januar -05 :)Gikk vel opp en del (orket ikkje finne ut hvor mye..)Har alltid hatt litt xtra på kroppen, men bedre med for mye enn for lite:)(da sa samboer; men ikkje altfor mye..)Hehe, skal ikkje prate for høyt om det han akkurat(Pondus mage)Ihvertfall begynnte jeg bake Ingers Rugbrød, da gikk vekta fra 98 til dit jeg er nå..tok litt tid riktig nok, men gikk ned iallefall..Deler gjerne oppskrift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ligger og å vaker mellom 92.6 og 94 kilo! Jeg er også 168cm! Felles sjebne felles trøst. Jeg er og drita lei av vekta! Greier ikke å slanke meg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, flere i samma båt.......

Ja, Ingers rugbrød har jeg kjøpt på butikken, men de er jo sååå dyre...29 kroner brødet, gosj.....

 

Men å bake så grovt brød selv....eh...

-Jeg er ikke flink å bake, og de få gangene jeg har prøvd medg på å bake riktig grove brød, blir de så harde at jeg kan slå ihjel en mann med de.....

 

Så har du en god oppskrift, så tar jeg gjærne imot!!

 

Venter i spenning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...laga noen drapsvåpen jeg også, men øvelse gjør mester!!Å bake alså!!:)

Du tar en stor bolle å oppi der blander du :

1,3 kg sammalt hvete fin

200 g sammalt rug fin

200 g helkorn hvete

75 g gjær

9 dl kruskakli

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

1,8 l vann

 

Bland alt det tørre, løs gjæra i litt av vannet. Arbeid deiga godt!

(Deiga blir ganske våt, så det går ikkje kna med hendene..)

Hev under plastikk i 1 time, slå den ned og hev igjen i 30 min. Slå den ned nok en gang, før du fordeler (spar) deiga over i 3 smurte former (1,5 liters) Sett i varm steikeovn, 200 grader i 1 time (pluss,minus) Jeg pleier stikke en pinne neddi for å se om det er ferdig. Hvis brøda blir fort brun på toppen, kan du legge et ark med aluminiumsfolie oppå!

Nam nam, godt med nystekt brød med philadelfia ost og nype!!!

 

Good luck!

 

Imorra skal jeg veie meg..veier meg 1 gang i uka..Gruer meg litt!

Meldes:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D_ings......

 

Så det er ikke bare jeg som kan slå ihjel noen altså....*FNIS*

 

Takker for oppskrifta, skal jaggu prøve den.

Er dette ekte sånn ingers rugbrød?

Eller er det du kjøper på butikken "sunnere"?

 

Men dette er utvilsomt mye billigere iallefall.

 

Lykke lykke til med vekta i morra!

Krysser for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebollafeita :)

 

Dette er ekte Ingers rug brød!!:)Mine blei så som så igår..dritten hang igjen i forma!!Pokker..Men heldivis ingen slå i hjæl brød..å det skal sambo vær gla for!!:)hehe..neida, snill han!!

Men spise dem skal jeg..ja nemlig..for i morres når jeg gikk på vekta..(drit vekt)var det opp 200 g..jippi..det er mye det..veffal når det er opp...!

Men vettu det, jeg bryr meg ikkje om det i dag...får nå er jeg akkurat komt hjem fra en kjempe tur..å så varmt som det er ute..sikkert slanka vekk alt!!(håpe håpe håpe)

Oj, nå blei jeg sulten!!Kvikklunsjen i kjøleskapet roper på meg...

Hold kjæft din tosk!!(halv pris igår på Meny, klarte jeg gå forbi..næ!)

*stikker borti kjøleskapet*Knask knask, var ikkje så verst med gulrøtter faktisk..(men ingenting slår en sjokolade!!!!!)

Når skal du på vekta?

Håper du har en fon og solrik dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...