Gå til innhold

Stjernekikker


Hjort

Anbefalte innlegg

Hvis barnet kommer ut som en "stjernekikker" - er det da noe en kan ane på forhånd? Jeg er like før termin, og sparkinga foregår sånn at jeg lurer på at ungen umulig kan ligge med rumpa ut mot navlen! Alt foregår over og rundt navlen, det var ikke slik med førstemann ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ved begge svangerskapene mine hatt sparkene på framsiden av magen og rundt navlen. Fødte stjernekikker sist, og fikk vite på UL for noen dager siden at dette barnet også lhar festet seg i dette leiet (er 39 uker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en mer komplisert fødsel enn vanlig? Har lest at en revner mer da enn når de ligger andre veien? Gikk fødselen din greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel gikk ikke så bra, hadde 2 1/2 døgn med åpningsrier, måtte forløses med sugekopp og tang, og revnet helt bak. Ender visst ofte i KS disse fødslene.

Jeg skal ha planlagt snitt i dag pga alle komplikasjonene etter sist fødsel :-)

Nå har jeg lest at ca 95 % av babiene som ligger i dette leie, snur seg før utdrivningen. Dessuten er du 2. gangsfødende, så sjansen for at fødselen går knirkefritt, selv om barnet beholder stillingen sin, er nok stor. Men prat m jordmor om det. De kan jo hjelpe til med å vende barnet under riene også.

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min stjernekikker måtte tas med snitt, for han hadde ikke plass til å komme seg ut. Min fødsel var igangsatt, og han snudde seg sansynligvis etter igangsettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...