Gå til innhold

Hvordan har dere planlagt dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så i tvil hvordan jeg skal legge opp den store dagen. Vi skal ha vielsen kl 14. Skal ta bilder kl 15. Regner da med at maten starter kl 16(vielse, bilder og mat skal skje på samme sted, derfor ingen tid til kjøring). Vi skal ha tapas til middag, ca 30 gjester. Regner kanskje med at vi sitter til bords i ca 2 timer. Kaffegjestene kommer da ved 18.30 tida. Bandet spiller fra 19. Kan vel kanskje passe med kaffe og kaker ved 21 tida. Nattmat ved 23-23.30 tida. Vi har leid et lokale vi kan ha så lenge vi vil, så aner ikke når vi kan regne med at kvelden er over. Høres dette greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja,her er hvertfall ikke tid til så masse forsinkelser ser eg..

Litt stramt program...... Lite tid til taler og div..

Vi skal også ha vielse kl 14, ta bilder kl 15

og siden fotografen bruker 1 time og 15 min ,

så valgte vi middag kl 17.00.

Dvs da møter gjestene opp og får velkomstdrink,så kommer vi ca 15 min etterpå,og kokkene kan servere maten ca 30 min etter vårs ankomst,ca 17.45.

HUsk å legge inn røykepauser også innimellom..

Skrevet

Heisann!

Vi gifter oss klokken 13:00, og fotografen kommer kl 14:15. Vi skal ha en til å synge og en til å spille trompet i kirken, da tar d litt lengre tid, pluss vi får god tid til å hilse på alle etter vielsen. Vi beregner en halvannen time med fotografen- Etter at forloverne er ferdig med å være med på bildene, så går de ned til der vi skal ha middag, for å "mingle" med gjestene. Vi kommer da ca 15 min etter dette. Vi har tenkt til å ha middag klokken 1700 (serverer kanapeèr til gjestene før vi kommer, og vin/brus). Vi skal ha tre retters middag, regner med at vi er ferdig med å spise, holde taler, pauser og div i 20.00 tiden. Så skal alt ryddes og bandet rigges opp. Så har vi kaffe og kake rundt 23:00 tiden, og vi rigger opp anlegg til resten av kvelden ;) Blir nok ikke tid til nattmat her nei :) Men hadde ikke tenkt til å ha d heller, folk må jo være studd da! hehe

Tror jeg ville beregnet litt mere tid til taler og pauser, hovedinnlegger. Hvis ikke så føler en vel kanskje at ting blir litt "stresset"? Er jo en dag som skal nytes :)

(Vi er ikke noe sangmennesker vi.. og kan ikke tenke meg noe verre enn 30-70 gjester synge ureint, ustemt og falskt.. Så vi skal få familiemedlemmer som vi VET er flinke til å synge- ett par sanger :)..)

Ønsker dere begge lykke til!

Skrevet

Takk for bra innspill:) Er ikke lett detta her syns jeg. Tenkte kanskje det holdt med 2 timer til bords. Skal ikke ha sanger. Trur ikke det er så mange som skal holde tale. Men det er jo bedre å ha litt bedre tid ja. Får gjøre litt om på tidsskjemaet.

Skrevet

Vi skal ha vielsen kl 1330. Skal til frisør kl 9 og være der til kirka starter. Vielsen varer ca 30 min(er i en by, så går på løpende bånd med neste brudepar). Så er det fotograf kl 15, som tar 30-40 min. Vi har satt middagen til kl 16 i innbydelsene, men vi regner da ikke med at folk er til bords før nærmere 1630. Så er det kaffe kl 20

Skrevet

det ser ut som du kjem til å få en hektisk dag... E ikkje det en fordel å ha god tid til gjestene? Etter å ha servert og laga mat i en del bryllup, veit eg at det e lurt å beregne god tid med ting. For det dukkar alltid opp eit kvart. Ei ekstra tale, ei gammal tante som ve ta meir bilde, osv... og då er det jo greit å ha tid til det? Eller??

Skrevet

Jeg og forloveden min er nok veldig utradisjonelle, men nå er vi nokså barnslige av oss, og vi har bestemt at bryllupsdagen vår skulle bli en morsom og gøyal dag,- istedet for masse planlegging og stress og hva nå enn det måtte være!

Vielsen skjer borgerlig kl. 12:30, og det eneste som vi skal ha der, er det som er obligatorisk,- tar da ikke mer enn et kvarter, tenker jeg meg, og det blir bare oss og vitnene. Må vel sykle eller gå til tingretten og tilbake, for ingen av oss har lappen. Skal ikke ha på oss typiske gifteklær, så heldigvis blir vi ikke møtt med rare blikk!

Så samles familien til kaffe og kake engang om ettermiddagen, og det blir grilling hvis været er bra. Vet ikke helt hva som skjer i mellomtida. Har halvannen måned å finne det ut. Så er faktisk familien min invitert til 50-årsdag, men dit drar selvsagt ikke jeg. Så da blir det bare jeg og mannen min (oi...det der var rart å skrive!) igjen, og da skal vi hygge oss sammen med gitarspill og sang,- og en fin solnedgang om vi er heldige!:)

For meg er dette en perfekt dag! Hadde ikke orka det typiske,- det hadde ihvertfall ikke forloveden min, så dette er den beste løsninga. Håper bare vi ikke forsover oss til vielsen!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...