Gå til innhold

Redd for hvordan babyen har det


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått såpass lenge og tenkt på dette at jeg føler det skal bli godt å få skrevet det ned, og kanskje få noen tilbakemeldinger på det jeg har skrevet.

Jeg er i uke 28 nå, og foreløpig gruer jeg meg ikke så mye til selve fødselen, kanskje fordi jeg føler at det fortsatt ligger så langt framme. De tankene jeg derimot plages av, er at jeg føler jeg ikke kan være 100 % sikker på at babyen er frisk. Alle kontroller og ultralyd tyder jo på at alt er i sin skjønneste orden. Allikevel kan jeg ikke slippe helt tanken om at det er en bitte liten sjanse for at babyen ikke er helt frisk. Jeg er nok en person som er veldig opptatt av å alltid få konkrete og sikre svar, og det at man ikke kan være 100 % sikker plager meg. Nettopp fordi jeg føler at dette bare er noe som foregår i mitt hode, og som jeg ikke har noen saklig begrunnelse for, har jeg holdt dette for meg selv. Er det flere som er i samme situasjon som meg? Veldig takknemlig for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært sånn i begge mine svangerskap. Det som gir en viss ro er i hevrtfall kontroller og ikke minst UL når det er som verst. Det hjelper meg.

 

Men helt trygg er jeg ikke før barnet er ute. Da kan jeg roe meg over det. Men samtidig starter tiden med å være redd for krybbedød. Det har jeg litt mer kontroll på siden jeg kan se til barnet et par ganger mens det sover.

 

Nøl ikke med å åpne deg for leger og jordmødre. Det beste er jo hvis du allerede har et godt forhold til noen. Hvis ikke kanskje det er et team ved sykehuset ditt som kan snakke om slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...