liten og lettmett Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 For å slå det fast en gang for alle: Mange enslige forsørgere mottar støtte fra staten. Det vil si alle gjør det. Det gjør alle foreldre som er to også! Alle mottar barntrygd her i landet Og er det virkelig så mye en enslig forsørger mottar om han eller hun ikke har jobb? Nei! Da får man overgangsstønad, i utgangspunktet kun 3 år men med mulighet til forlengelse til 5 år om personen er under NØDVENDIG utdanning. Det er jo for at personen etter hvert skal bli selvforsørget. Stønad til barnetilsyn. Ja tenk så kjekt det er at den enslige forsørgeren skal ha råd til å ha barnepass da slik at personen kan gå på skole eller jobbe. For det er tross alt kravet at man er i aktivitet for å motta denne stønaden. Ja og så mottar de jo en hel ekstra barnetrygd. Fysj og fysj, det er mye det. Hele 970 kroner pr. måned. Noen få jo utdanningsstønad også. Men da er de under utdannelse. Hmmmm, har jeg glemt noe nå? Nei. For barnebidraget kommer ikke fra staten, i utgangspunktet, men er jo den andre forelderens bidrag til forsørgelse av barna eller barnet. Kontantstøtte, bostøtte og annet har alle andre også mulighet til å få. Og før en eller annen anonym misunnelig raring nå angriper meg: Jeg mottar kun en ekstra barnetrygd. Noe annet har jeg ikke krav på for jeg tjener godt Men jeg setter meg ikke på min høye hest og rakker ned på de som faktisk må ha hjelp en overgangsperiode. Det er strevsomt nok å være alene med barn om en ikke i tillegg skal ha to jobber for å overleve. For barn har krav på mat, klær og tak over hodet uansett om de bor sammen med en eller to foreldre.
Storkemor Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Flott innlegg:) Jeg er alene, skulle ønske jeg hadde råd til å klippe håret mitt til 17 mai. det har ikke vært klippet side fjor sommer.... Men det har jeg ikke.......Dette skrev jeg ikke for å klage, men for å fortelle at det ike er alle aleneforeldre som har god råd. Er alene med sønnen min på 15 mnd, er ikke i jobb dessverre pga sjukdom....
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Det syns jeg var kjipt! Ikke det at du har meninger, men at du på død og liv måtte ytre de her. Jeg syns det er vanskelig nok som det er om jeg ikke skal ha sånne som deg som skal trekke meg ennå lengre ned. Jeg pleier ikke å klage, for det meste har jeg det greit -for det meste fantastisk. Det er bare når jeg hører sånn kjip, negativ dritt rettet mot folk i min situasjon at jeg mister motet. Som kvinne så syns jeg at du skal rose og motivere dine "søstre" og ikke nedverdige og slenge dritt til som en mann! Hvem sitt lag er du på? Dette er et forum for å dele gleder, sorger og ja, sutring og hvis ikke du kan takle det og innse at for noen er faktisk det å få pengene til å strekke et problem, så får du dra på børsen og skaffe deg kompiser der!
winneboo Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 jeg tror ikke hun mente det vondt delight. Hun skrev i gåsetegn mye av det hun sa. Hun var vel lei av at vi aleneforsørgere blir sett på som snyltere fordi vi mottar mer trygd enn samboere. Var det ikke det du mente da hovedinnlegger? jeg tolket hvertfall innlegget ditt slik.
liten og lettmett Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mai 2006 Du har nok misforstått det jeg skrev totalt! Jeg er selv enslig forsørger. Innlegget er ment til de anonyme som slenger med leppa over hvor utrolig mye enslige forsørgere får fra staten. Noe de IKKE gjør. Skjønte du det bedre nå?
Gjest Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Get it! Men innlegget mitt står! Men ikke til deg, til de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå