Gå til innhold

er det noen som vet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

om vad för rättigheter man har när det gäller vårdnad? vet inte helt om det här är rätt forum, men jag försöker i alla fall. Jag befinner mig i process om jag ska lämna min man. För att beskriva situationen kortfattat, så har han drivit med psykisk och fysisk misshandel(?) mer eller mindre under hela vår tid tillsammans. Jag har bara fått blåmärken ett par gånger (på armarna). Själv har jag svarat tillbaka med att sätta naglarna i honom o dyl. Har även varit fysisk mot honom när allt bara blivit för mkt... Han är så verbal mot mig och mina ord inte har räckt till.

Vid en ev skilsmässa hotar han med att ta med vårt barn (7 mån) till ett land utanför Europa. (han säger att jag jättegärna få följa med...Ha..)

Ska ytterligare tillägga att han ofta hotar med självmord och då av och till talar han om att göra det hela familjen... (detta har jag ingen tro på att han skulle genomföra, men i alla fall...) Han har slått, sparkat och knuffat mig (som sagt aldrig extremt hårt) när jag var gravid och när jag haft vår bebis i famnen.

Det som gör att jag undrar över mina rättigheter är alltså att jag varit fysisk mot honom... (och det är han och inte jag som har fysiska ärr - från mina naglar...) hopplös situation...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...