Gå til innhold

Huffa meg det er så dumt.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 2 stebarn som ikke er her så ofte påg av stor avstand.

H*n ene bor i fosterhjem pga at h*n ikke gikk ilag med moren.

Nå har vi fått høre at h*n andre ønsker hjelp til å få komme bort fra moren også.

Synes det er forferdelig trist for ungene.

De er forholdsvis store og vil ikke flytte hit pga at det er der på hjemstedet sitt de har alle venner og miljøet sitt.

H*n wsom nå vil vekk fra moren har ikke sagt så mye til oss.Er beskjeden av natur og sikkert ikke så lett.Føler kansje at far vil bli skuffet vis hun heller velger fosterhjem i nærområdet istedenfor far.Men det blir han ikke.

For Han skjønner at det er vanskelig for de å flytte så langt i den alderen.

.H*n som vil flytte mistrives i huset veldig mye pga stefaren men også fordi h*n føler at moren ikke bryr seg slik en mor skal.

Noen som har noen gode råd å komme med om hva vi skal gjøre.

Vil gjerne få h*n til å forstå at vi vil støtte henne i det hun ønsker og hjelpe henne der vi kan.

 

Synes synd på barna og føler oss så hjelpeløse......

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan vurdere å flytte til barnas hjemsted.

 

Det vil si vurdere å inngå en avtale med barna om at de flytter til dere, men i sitt nærmiljø. Og selvsagt ikke flytte uten forsikringer fra barnevernet om at de også støtter en slik løsning. Mor er neppe noen stor favoritt hos barnevernet. Ellers hadde de ikke spandert fosterhjem på eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere flytte dit og hjelpe barna? Er jo uendelig trist at de skal måtte vokse opp hos fremmede når de har foreldre, og siden dere bryr dere om de så kan dere vise barna at noen er glad i dem - selv om mor er udugelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan desverre ikke flytte dit for jeg har barn fra før også.

Og jeg kan ikke rive de opp fra sitt miljø og bort fra deres far for å flytte til de 2 andre som snart er voksen.

+ at vi har 2 små til også.

Desuten så har både jeg å samboer all familie, venner og jobber her hvor vi bor.Så det går nok ikke an.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette vært meg, så hadde jeg flyttet!! Men hvor gamle er barna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er 18 har fått innvilget fosterhjem til h*n blir 21.

En som er 16.

 

Er ikke bare bare å flytte når mann har flere barn og ett nettverk her vi bor.

Skal vi liksom "ødlegge" livet til de andre da pga 2 som snart er voksne?

Da er det bedre å "tvinge" de til å flytte til oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha tatt en tur og møtt dem, og sagt til dem at de var velkommne til å bo hos dere dersom de ville, nå eller senere.

Velger de å ikke komme nå, så ville jeg at far til barna skulle ha dratt på besøk til dem minst 2 ganger i mnd, så de ikke tror at ingen bryr seg. Ville ha fulgt opp med masse tlf og hatt veldig god kontakt med ev fosterhjem, og en stående invitasjon til å flytte til dere.

Og de burde komme til dere minst 1 gang i mnd.

 

Det er lett å falle utenfor og komme i dårlig selskap slik situasjonen er med mor -og en far som er langt unna. Og jeg ville ha gjort alt jeg kunne for at mine barns søsken skulle hatt det bra.

 

De er såpass store så de bør kunne få bestemme enkelte ting selv, men selv om man er 16 og 18 så er man ikke voksen nok til å ta gode avgjørelser bestandig. Og siden situasjonen er som den er så er det vel en god del baggasje de bærer på og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, såpass store altså:-)

Da skjønner jeg at de ikke vil flytte til dere, men heller bo der de bro. Her handler det om å vise at man bryr seg, og at de er velkommen hjem til dere uansett! Men får de fosterhjem, og heller vil det - så er jo det greit. Men oppfølging fra pappan er viktig:-)

 

jeg har vært der selv, så jeg vet litt om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja vi har sagt til de at der kan komme til oss når de måtte ønske.

Og det har resten av familien her sagt også.

Kan bli litt trangt hos oss når alle er samlet men de er hjertelig velkommen til tanter og onkler også.

Og vi skjønner at de ikke har lyst å flytte så langt.

Vi har jevnlig kontakt med de og prøver å dra på besøk til de så ofte som mulig.

Men det er ikke alltid så lett.For det koster å dra dit + at vi må jo ha overnatting der og det koster.Og med en stram økonomi fra før så er det ikke bare,bare å dra til de.

Blir nok en tøff periode fremover nå for å se hvordan det går, men vi krysser fingrene og håper det ordner seg til det beste for barna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...