Gå til innhold

Fram og tilbake,like langt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sammen i 5 år. Har et barn sammen.

De siste to åra har han ikke hatt noe interesse av meg,dvs : tar aldri på meg uten at jeg "tvinger" han til det, viker unna når jeg vil snakke om problemer i forholdet, har kun sansen for materielle goder,snakker kun om ting vi MÅ kjøpe.

Han er en veldig god far,selv om han noen ganger tydelig går lei når ungen maser mye og kan komme med noen "utbrudd".

Han eier huset vårt,men har hver mnd fått husleie fra meg. Jeg har betalt det meste av mat o.l, og barnehageregningene.

Alle går å maser om at vi må ha flere enn et barn,så nå trekkes jeg mellom tanken på å flytte ut eller fortsette i et forhold som ikke er 100% fordi jeg så klart vil ha fler barn.

Jeg vil så gjerne få dette til å fungere,men føler at det ikke går og at jeg ødelegger meg selv med å gå å føle på dette hele tiden.

Har flere ganger tatt opp dette med han,men får alltid samme svaret "synes da vi har det greit jeg.."

Tenker også mye på om jeg kan få økonomien til å strekke til ved evt. bruddd selv om jeg har jobb. Må jo liksom starte helt på nytt uten noe jeg da.

Jeg har helt vondt i kroppen nå om dagene,tårene triller hvis jeg hører en rolig sang eller ser noe romantisk på tv`n...

Har så lyst på kos og det å føle at jeg faktisk er bra nok og en smule atraktiv.

Det gjorde veldig godt bare å få skrevet dette.

Håper jeg kan sitte om en måned eller to å ha det godt,ha følelsene på plass igjen....

For tiden :

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... betaler du husleie til din samboer? Var det en spøk eller?? Hva i all verden får du igjen for det? Vel hvis du synest det er greit å kaste penger ut av vinduet så. Du øker formuen til din samboer, mens du selv sitter igjen med ingenting...smart

Skrevet

Jeg reagerer også på det at du betaler leie til din samboer, det gjør jo at deres forhold får mer preg av utleier-leieboer. Jeg tror du må ta en tur inn i deg selv og virkelig tenke over om det er slik du vil ha det, om du har vondt i kroppen og gråter mye, så er det tegn på at du ikke har det bra. Om du bryter opp, så finnes det stønader som hjelper deg videre en stund. Husk at du er ansvarlig for din livssituasjon, det kan selvfølgelig finnes ting som vanskeliggjør enkelte valg, men likevel..

Masse lykke til, håper det ordner seg for deg! :) Trøsteklemmer.

Skrevet

vil du uansett ikke ha spart deg opp noe. Da har du vært med på å betale ned sannsynligvis mer enn halvparten av din samboers gjeld, sånn at han har et supert utg.pkt videre, mens du sitter igjen med null i egenkapital til en ev ny bolig. Jeg mener at man skylder seg selv og barna å sikre seg selv litt etter at man har blitt foreldre, og som alenemor vil du få gode økonomiske stønader. Da kan du ev ta en utdanning, om du ikke har det fra før. Jeg mener ikke at man bør ofre et forhold pga økonomi, men jeg hadde forlanget å få på papiret at jeg eide halvparten av boligen. Om ikke han er villig til det, bør dere kjøpe ny bolig sammen. For det er ikke rett at en person skal sitte med all økonomisk makt i et forhold.

Håper det ordner seg for dere, men ikke vær dumsnill. Det er alt for mange jenter som betaler løpende utgifter, mens mannen betaler ned på hus og bil. Og dermed blir jentene tapere i et brudd.

Skrevet

Er det husleie, eller din del av felles utgifter du betaler?

Virker som om magefølelsen din er veldig dårlig.

Får i tillegg inntrykk av at du er utnyttet økonomisk, selv om det kanskje ikke er bevisst.

Synes du skal ta en tur innom trygdekontoret og finne ut hvor du står økonomisk som alene-forsørger.

Skrevet

Takk for svar. I tillegg til dette med at huset er hans har jeg tatt opp lån slik at vi kunne kjøpe familiebil før barnet ble født. Han solgte sin bil,så tok vi de pengene + at jeg tok opp lån slik at vi fikk kjøpt bilen. Etter en stund solgte vi den bilen + at jeg tok opp mer lån for å kunne kjøpe en nyere bil...,så kjøpte vi bil nr3 der der vi begge måtte ta opp lån. Nå hevder han at han har lagt mest penger i bilen og han har holdt den ved like slik at bilen er hans. Vi skrev kontrakt før barnet ble født at vi skulle dele omsorgen 50% hver ved evt. brudd,så stønad som aleneforsørger får jeg ikke.

Flere som har gode råd? Skulle gjerne visst litt om regler og lover,men økonomisk rådgiver i kommunen er jo selvfølgelig en innkompetent tulling...! ÅÅÅÅÅÅ! Blir så oppgitt av dette. Har snakka med fam.vern kontor idag,vi får en samtale med de,men de kan ikke rådgive oss ang. økonomi spørsmål...

Takker på forhånd for tips og råd her jenter!

Skrevet

De er eksperter på rettigheter og slikt på Aleneforeldredebatten.

Skrevet

Høres ut som om du blir utnyttet ja! Hvor mange år har dere bodd sammen? Hvis dere har bodd sammen eks antall år og har felles barn mener jeg du har krav på en del av hans formue hvis du drar din vei, noe jeg hadde vurdert seriøst! Ta kontakt med juss buss el så får du svar på hva du har krav på! Synes syndt på deg, det å leve med en som ikke vil ha noe intimkontakt hadde jeg aldri klart! Håper det ordner seg til det beste for deg! Lykke til!

Skrevet

siden man umulig kan fordele omsorgen for et barn før det er født. Hvem har tatt seg mest av barnet etter at det ble født? Om han har vært like involvert i barnepass og hjemlige sysler som deg, er det vel naturlig at dere har bortimot delt omsorg. Men han burde jo kunne imøtekomme deg ¨sånn at du har 60/40 på papiret, så du ev kan ta en utdanning om du ikke har det fra før. (Det høres jo ut til at han har grei økonomi og jobb) Er du sikker på at det er 50/50 omsorg du har skrevet under på, og ikke delt foreldreansvar. For om det "bare" er foreldreansvar, har ikke dette noe å si for samværsfordelingen.

Da jeg gikk ut av forholdet med eksen, prøvde han å lage problemer av at jeg skulle løses ut av felles lån. Det jeg fikk beskjed om da, var at om man har vært samlånere en periode (Dvs 2 år tror jeg), kan man ha rett på eierandeler i hus.

Jeg hadde i hvertfall aldri blitt værende i et forhold med en som respekterte meg så lite som mannen din gjør. Smålig å påstå at han eier bilen, siden han har tatt vedlikehold. (Du har sikkert gjort mer på et annet område). Du kommer til å få økonomien til å strekke til, om han skal ha 50% har du jo annenhver uke "fri" til å jobbe overtid, eller ta ekstra vakter. Om du er glad i han kan det jo hende det ordner seg, men da synes jeg du bør sikre deg selv bedre på forhånd. Det blir en helt feil maktbalanse når han har all økonomisk makt, kan han virkelig være glad i deg når han ønsker å ha det sånn?

Skrevet

Kjære deg. kom deg ut av forholdet, du kommer til å klare det. Alle brudd er triste den første tiden, uansett grunn.Ting blir aldri bedre når han er slik. Dette hørtes nok veldig pessimistiskt ut, men............Det er lett å si til andre.

(kunne ønske jeg klarte det selv) .

Skrevet

Takk for svar! Har snakket sammen og blitt enig om at jeg skal flytte ut,så får vi heller se om det er mulighet senere for å finne sammen igjen. Holder på å leter etter leilighet i nabo området nå,så jeg håper dette kommer til å fungere. Han har vært svært snill og pratsom i det siste,så jeg tror han håper på at jeg skal ombestemme meg. Men han har jo sagt at han skal gjøre noe med dette i 2,5 år nå,uten at det bedrer seg,så hvorfor tro på han nå...?

Takk for gode svar og oppmuntring jenter!!! Dette har jeg virkelig trengt de siste dagene! Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...