Gå til innhold

forlover...hva gjør hun????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..noen gode tips..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Tenkte at jeg ville svare deg jeg :) En forlover skal jo planlegge selve utdrikkningslaget. Hun som du er forlover for, må gi deg en liste over de hun kunne tenke seg kom til utdrikkningslaget sitt. Det som er veldig greit, er hvis en da sender en mail til alle sammen, og hører om forskjellige ideèr til hva en kan gjøre. De hun inviterer er nok folk som kjenner henne godt- og man kan dermed ha litt "brainstorming".

Her er hva som ble gjort på ett utdrikkningslag som jeg var med i :

Vi hentet henne halv ti- og kjørte henne ut på flyplassen med bind for øynene. Så møtte alle opp der, slik at d var overraskelse for henne. Så fikk hun vite at hun skulle hoppe i fallskjerm! Er noe hun alltid hadde villet gjort. I mellomtiden (hun var borte ca en time- halvannen), så hadde noen tatt med seg en cd.spiller, og pledd, mens andre hadde med kaffe og drikke, pluss noe å spise. Var en flott måte for andre å bli kjent på også- og kjempeheldig med været! Så, gikk vi ned til byen- for å få i oss en deilig lunsj.Senere bar det til Arendal, hvor vi da var på shopping av klær (ordentlig jentete), og så grillet vi igjen på kvelden, og så ut på byen. Veldig koselig- er ikke "in" lenger å drite ut folk. . .

På det andre jeg var på, så gjorde vi følgende: Hun måtte spille inn 6 sanger på cd- gikk i fullt cowboy-utstyr hele dagen. Måtte gå gjennom byen for å kjøpe "pang" til pistolen sin (fikk ikke lov til å si noe annet, hehe)- og fikk underskrifter av fotballlaget, samt ordfører, og havnet på en helside i Dagbladet ;).Så bar det over til Linedancing halvannen time, Så en time med spa, hvor vi andre dusjet og badet og stelte oss her. SÅ hjem til forlover, hvor vi hadde gryterett og begynte å drikke. Hadde filmet mannen hennes, hvor vi hadde spurt han noen spm, og hun måtte svare. Hvis feil- en shot ned takk. Så ut på byen- knallbra!!!! (dette kostet oss 200 kr hver- og vi var 15 jenter).

Poenget er- er at det er så masse en kan gjøre, en må bare se det ann på personen også. Skal være hyggelig for alle! Har hun noen hobby? Noen ønsker som hun alltid har hatt lyst til å gjøre?

Du skal på selve dagen være den som retter ut sløret, kjolen, holder buketten når d trengs, ha sminke i veska di til utsettning, lommetørkle og div. Og den som hjelper til på do, og til slutt, holder tale. Etter en regel (som jeg fant ett eller annet sted) så skal forlovere være de 4 til å holde tale.

Kjedelig å måtte vente en heeeeeeeeeeel kveld.. Det gjorde jeg nemlig, pga masse masse forsinkelser. . men ble en lykkelig slutt uansett :)

Ikke vær redd for å spørre om råd!

Klemmer!

Skrevet

Min forlover samlet venninnegjengen min. Først var vi på lunsj på en kafé i byen. Deretter dro vi alle på spa hvor de spanderte på meg. Det var en herlig opplevelse. De hadde alle forhåndsbestilt behandlingene, bortsett fra min, så jeg kunne velge selv. Om kvelden dro alle jentene og kjærestene/mennene på restaurant og hadde det kjempe koselig :-) Det trenger jo ikke å være rene fyllekalaset eller drite ut noen. Det kan jo rett og slett være en behagelig og koselig dag for bruden! Lykke til!

Skrevet

Formelt sett har du som forlover en eneste plikt: Det er å skrive ut og signere forlovererklæringen. Formelt sett plikter du ikke engang å være til stede under vielsen.

Personlig synes jeg utdrikkningslag med all verdens aktiviteter og og bruk av alkohol går over de fleste støvleskaft, men noen vil jo ha det sånn.

Ellers setter nok bruden stor pris på det dersom du engasjerer deg noe i hennes bryllupsforberedelser, viser interesse og gjør småting for henne. På selve bryllupsdagen forventes det vel fra de fleste at du er "hennes høyre hånd" og at du har den store oversikten. I kirken (eller annet sted for vigsel) må du passe på at kjole/slep/slør er riktig, du må holde buketten osv. osv. De fleste forventer vel også at en forlover holder tale under middagen, men det finnes jo muligheter for alternativer - som f.eks. sang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...