Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Vi reiser til malaysia i slutten av mai (kjæresten og jeg). Blir der i 2 uker. Noen som har vært der og har noe å fortelle? Gleder meg såå mye, så jeg vil høre alt Vi skal være noen dager i Kuala Lumpur, noen dager i Taman negara og en uke på Langkawi. Tips til hva vi bør gjøre og hva vi bør se tas imot med takk!
Jema Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Vi har akkurat vært på tur. Da var vi på Langkawi. Hva heter stedet dere skal bo på? Reiser dere uten barn?
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Vi har ikke med barn nei.. Skal bo på Mutiara Burau Bay Resort. Var det fint på Langkawi? Noe vi bør få må oss? Eller noe vi ikke trenger å bruke tid på? Snorkling?
supersuper Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Har backpacket i Malaysia.. Mmm gode minner ja Langkawi.. Seven Falls kan være verdt en utflukt, det er et område med sju fossefall på 'rekke og rad' * derav navnet * Vi var der i mars når det var lite vann, men fint for det, ta med badetøy, du kan bade på toppen, naturlige vannsklier etc. Moro. Tror det er veldig fint der når det er mye vann! Litt avhengig av hva du liker, men mitt absolutte høydepunkt var Perinthian Islands.. sukk, jeg drømmer om det enda.. Den minste av de to øyene er typisk backpacker-øy, med enkle boforhold. Du tar båt, og når du vasser i land føles det som du har kommet til paradis. Vanskelig å forklare, men hvis du har sett The Beach, så er den litt sånn - før ting går galt
supersuper Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Batu Caves utenfor Kuala Lumpur (KL for de reisevante) kan anbefales. Obs - se opp for frekke aper
..... Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Langkawi er helt fantastisk! Vi var der 4 uker og det var strålende sol hver dag:-) Det er ei veldig frodig øy. Hyggelige mennesker. Rolig,ikke så mange turister når vi var der i februar hvertfall. Jeg anbefaler kabel-vognene;kjempe utsikt! Vi var på en snorkletur og da svømte vi med hai;spennende:-)
Jema Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Vi bodde faktisk på resorten vedsiden av den dere skal på. Veldig flott der. Frodig og grønt. Skikkelig jungel! Jeg anbefaler også kabel-vognene. Det er rett bortenfor resorten. Fantastisk utsikt!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Takk for svar alle sammen!! Gleder meg sånn, så det er morsomt å høre hva andre har opplevd Til deg som hadde bodd like ved der vi skal bo: Var det mange restauranter i området? Eller var det bare restauranter på hotellene? Bor det lokale i området også, eller er det bare turister? Hvis det er flere som har tips om Langkawi og Kuala Lumpur er det fint
Mamma´n til lillegull Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 I kuala Lumpur er KLCC et must hvis du liker shopping. Et enormt fantastisk shopping senter ved tvilling tårnene (som forøvrig bør besøkes). kommer bare opp i 42 et. tror jeg det var, broa mellom tårnene. Kom i god tid, gjerne lange køer, men gratis inngang. Tv/radiotårnet har flott utsikt. Berjaya Times square er også et flott shoppingsenter/fornøyelsespark. Kjøpesenter med bare elektronikk finnes også i hopetall (for han kanskje). Chinatown er ogå moro å besøke på kvelden. Ellers er det mye å se og gjøre i KL. Fantastisk by!! Langkawi synes jeg ble litt kjedelig, men var der i 3 uker da.... Ta en jungeltur der, og en tur på øyhopping er gøy.
Jema Skrevet 5. mai 2006 #10 Skrevet 5. mai 2006 Vi var på Langkawi 1 uke, og da spiste vi bare på restaurantene på hotell området. Resorten vår og deres (tror jeg) ligger midt ute i jungelen, så det var ikke noe særlig lokale i nærheten. Det var en liten kunstig turist"by" i gangavstand, men vi var bare der da vi skulle kjøre de kabel-vognene. Det var vel noen restauranter der kanskje..... Det er veldig stille og rolig på Langkawi. Vi slappa for det meste av ved bassenget/stranda. Vi følte at vi på et måte bodde i en boble. Siden alt hørte til resorten så var prisene litt deretter. Men vi koste oss veldig der. Masse aper der! Det var stas for både barn og voksne.
supersuper Skrevet 6. mai 2006 #11 Skrevet 6. mai 2006 Når vi backpacket til Malaysia, bodde vi naturlig nok ikke på resort, men på et enkelt lite motell på sørkysten av øya. Pantang Cenai, tror jeg det het der. Pantang betyr strand, og Cenai er da navnet på stranda. Der er det lokale restauranter, noen enkle butikker og lokalbefolkning. Så hvis du vil ut av 'bobla' så kan dere jo ta en tur dit. Merk, var der i 2001, så mye kan jo ha forandret seg..
papoyo Skrevet 25. mai 2006 #12 Skrevet 25. mai 2006 ÅÅÅÅÅÅÅÅ........... Jeg har bodd på Mutiara Burau Bay. Elsket det, og vil tilbake dit. 3,5 år siden nå.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #13 Skrevet 27. mai 2006 Så morsomt! Håper vi blir like fornøyde Tar gjerne i mot flere tips, nå rett før vi drar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå