Gå til innhold

Er så bekymret..kan de nekte meg KS hvis hanhar snudd seg rett før?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter nå mitt ønskebarn nr 2, en deilig liten gutt skal snart få treffe storebror og mamma og pappa. Vi gleder oss veldig, men det at lille skatt har satt seg i seteleie ( vært det i mange mnd) er litt nifst..

 

Jeg er så redd for at det skal gå noe ganlt. Siste fødsel gikk for så vidt fint, men endte opp på operasjonsstuen med atonisk uterusbløsning og over 2 liter i blodtap. Jordmor sier dette er en komplikasjon de er obs på, og markerte det med rødt på journalføringen her sist uke..

 

Hun anbefalte meg å velge KS dersom han ikke har snudd seg innefor de neste 12 dagene. Jeg heller mot dette, for jeg er redd for at noe skal gå galt. Lillegutt stod leeeenge og stanget innen han kom ut, og jeg vet det er en frist på maks 3 min før hodet må være ute fordi navlestrengen er i klemme. Er redd for at noe skal gå galt med gutten min. tenk om hodet sitter fast, om jeg må bli klippet, om det blir mange og store rupturer..

 

Jeg som var så positiv og glad for at det snart næørmet seg slutten på svangerskapet og jeg skulle treffe min lille skatt, nå er dette overskygget av redsel og bekymringer for at noe vil gå galt. Jeg sover dårlig, har mareritt og tenker det verste hele tiden. dette som skulle bli en lettere fødsel...og mest sannsynlig min siste...

 

Er så redd for at de kan si jeg skal få KS og så ikke la meg få det likevel! Tenk om han får navlesnoren om halsen? Tenk om noe skjer?

 

Hadde aldri greid å reise meg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sisten de sjekker før du rulles inn på operasjonstuen er at babyen fortsatt ligger i sete- det gjorde de i hvert fall med meg. HAdde den snudd seg da ville ks'et blitt avlyst.

 

Men ikke vær redd. Min erfaring er at de tar veldig godt vare på deg på sykehuset- uansett.

 

Lykke til- dette kommer helt sikkert til å gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt snudde seg dagen før ks, og da ble hele greia avlyst. Hjalp ikke hvor mye angst jg enn hadde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjelp!

Skjønner de ikke hvor viktig det er å være forberedt mentalt? Er man innstilt på keisersnitt, skal man ha keisersnitt. Det går ikke an å kjøre over folk på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...