Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mulig vi flytter til USA enten til høsten eller januar. Sist gang vi bodde der var det via jobb så vi fikk dekket alt av husleie, forsikring etc etc.

Men nå vil det være utenom og jeg lurer på hva man "får med seg fra Norge".. barnetrygd, forsikring etc.

Lurer også på hvordan det blir med en sønn på nesten 4, begynner han på skolen da? Er det gratis på offentlig skole selv om han ikke er amerikansk? Eller går det innunder KG og betales for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååååååååå,nå blir jeg missunnelig.Jeg har også lyst å bo i USA.

Hvor skal dere bo??

Skrevet

Heisann

Har bodd både i Minnesota og Florida før, men nå blir det nok Florida igjen :) Gleder meg masse hvis alt går i orden da... :)

Skrevet

Hei,

Jeg bor i Minnesota og har en 4 åring. Det finnes forskjellige tilbud for barn på den alderen og noen få av dem er gratis. Sønnen vår går på et førskoleprogram igjennom det offentlig skolesystemet her og vi betaler ingenting for det. Det vanligste er vel at barna begynner på Kindergarten når det er 5 år. Det er gratis på offentlige skoler også for utlendinger.

Det man får med fra Norge er forsikring hvis man er medlem i folketrygden (men den blir ikke godkjent som på alle sykehus så det må man sjekke). Ellers er det jo veldig vanlig at jobben dekker forsikringa (så vi har både igjennom studiene og fra Norge). Jeg får også barnetrydg hver måned, iallefall så lenge jeg studerer.

Skrevet

Bow;

Hur tittar man efter om FFU forsakringen tacker pa det sjukhuset man tankt o foda? Har du fodt i Usa genom FFU??

tacksam for svar..

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei Forfriskende:)

Jeg har også bodd i Minnesota (2001-2005), i Bloomington og i Roseville. Vi flyttet til Norge i januar 2005, men skal flytte tilbake nå i August. Jeg er gift med en amerikaner og vi har en sønn på 8.5 måneder. Jeg har et kjempegodt nettverk der borte, og går/gikk i klubb med 3 norske venninner. Har du norske venninner der borte? Hvis ikke så kan du få være med oss hvis du vil!

Skrevet

uffda, jeg mente å sende den til Bow...Forfriskende skal jo til Florida

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...