Gå til innhold

Kommunikasjon med menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor åpent diskuterer dere familielivet og parforholdet deres hjemme?

Hvor vanlig er det egentlig å gå til familierådgiver?

Opplever at jeg som stemor har behov for å prate med noen om hvordan vi fungerer som familie. Har noen frustrasjoner rundt det praktiske i hverdagen med koffertbarn.

Synes også å merke usagte/uutalte forventninger fra flere hold.

Selv om vi fungerer fint stort sett, hadde det vært fint å luke bort irritasjoner og grums innimellom, men usikker på hvordan.

Bruker dere venninnene deres til slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss snakker jeg med min mann iom sånt. Er det ting vi ønsker å ta opp, så snakker enten jeg eller han med mamman til ungen, og ja, vi har et så godt samarbeid:-)

Her er det vel ingen som forvente annet enn a jeg liker stesønnen min, men jeg er oppriktig glad i han, og han i meg.

Lurer vi på noe, og uenigheten med mor er stor, så bruker vi familievernkontoret som en rådgiver. Vi har snakket om det at vi kan komme til å trenge familierådgiving en gang i fremtiden. Selvfølgelig går et forhold opp og ned, men vi har satset på hevrandre, og dersom vi ikke kan snakke om det som gnager, så blir nok vi også enda en del av skilsmissestatistiken.

Jeg diskuterer ALDRI problemer vi måte ha med venninner uten å ha snakket med mannen min først.

Skrevet

det byr meg også litt imot å snakke med venninner først.

Samtidig er jeg usikker på om jeg problematiserer for mye. Har ikke lyst til å være kjip og problemfokusert.

Når det gjelder ting som angår stebarna (f.eks oppfølging av skolearbeid eller noe annet som krever voksenhjelp), er det uaktuelt for meg å ta det opp med barnas mor. Vi har det slik at det er far og mor som kommuniserer når det gjelder barna.

Men mannen min har så lite respekt for barnas mor, at han ikke forsøker engang å samarbeide med henne om oppfølging. De er jo hos mora si halvparten av tida, så det irriterer meg mye at ting skal gå i dass etter at de har vært der.. (da tenker jeg på leggetider, skolearbeid, godte-regler, TV regler, banning, enkle hjemme-plikter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...