Gjest Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Noen som har erfaring med dyrking av urter på balkong eller i hage i midt-Norge? Har lyst, men lite erfaring og dårlig med tid.... Det er kanskje for kjølig for basilikum ute? For mye leire i jorda...?
grå :) Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 bor på indre østland jeg, men planter som oregano, sitronmelisse, salvie og timian vil klare seg fint hos deg. rosmarin liker ikke frost så den må overvintres inne, men den klarer seg fint ute nå framover. basilikum er kjenslig for kulde så den ville jeg ventet en stund med å sette ut.
Gjest Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 Har kjøpt basilikum-frø, men ikke sådd ennå. Hadde basilikum i drivhuset i fjor, selvsådd, og den ble stor og flott. Men veggene i drivhuset blåste ut i vinter, så vet ikke om det blir noe i år. Det blåser mye i hagen her, så jeg er redd det blir vanskelig for basilikum ute. Synd, er så glad i basilikum i maten.. Har et epletre i hagen. Tenkte å forsøke å plante timian på bakken rundt epletreet... Har bygget opp et bed på solsiden av huset. Skal forsøke med sitronmelisse, kanskje lavendel (men den blir muligens vel stor...). Har sett bilder av salvie, fine blomster, skal ta en titt på plantasjen! Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå