Gå til innhold

Er selve utpressingen vondere med epidural?


Manx -med Loppa & Klumpen

Anbefalte innlegg

En venninne fikk høre av sin jordmor at selve utpressingen er vondere hvis en har epidural, siden kroppen da ikke har produsert naturlige smertestillende hormoner. Dette er jeg ikke interessert i siden jeg synes utpressingen var det definitivt verste.

Hadde satt veldig pris på om noen med erfaring fra fødsel både med og uten epidural som kunne fortelle om sin erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde epidural, så jeg vet ikke hvordan det er å føde uten. Jeg syns at utpressingen var selvfølgelig vond, og jeg slet litt med å få utnyttet pressriene max. Likevel syns jeg at det gikk greit, brukte en time på utdrivingen. Jeg skal ha epidural når jeg skal føde neste gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt omvendt jeg da, fordi det tar ganske lang tid før all epiduralen er ute av kroppen så selv om den er skrudd av så vil du ha en viss smertelindring under utpressingen. Jeg fødte uten epidural og synes ikke pressriene var så vonde, bare veldig ubehagelig. Men min ble tatt med tang og det var ihvertfall h.....vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ingen smerter etter at epiduralen begynte å virke. Den ble ikke skrudd av da jeg skulle presse og stod faktisk på en liten stund etter han var kommet ut også. Men jeg kan jo tenke meg at det kanskje kunne blitt litt sjokk å gå fra ingen smerter til plutselig å ha press rier....

Jeg håper jeg rekker å få epidural neste gang også og vil absolutt anbefale dette på det varmeste ut fra mine erfaringer hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte uten epidural, kun lystgass, og for min del var pressriene ingen ting i forhold til åpningsriene. Har ingen erfaring med epidural under fødsel, men jeg har hørt at de skrur den av når pressriene starter og at dette vil gjøre a man føler mye smerte. Det tar normalt i hvertfall en halv time før all epidural er ute, så det kommer jo litt an på hvor lenge man må presse før nurket er ute også vil jeg tro. Du må nesten bare føle litt etter, hvor mye smerte du tåler, o.l. siden smerte er helt individuelt. Jeg vet nå etter siste fødsel at jeg kan tåle ganske mye, så jeg kommer ikke til å ønske meg noe smertestillende denne gangen heller, da det er det beste for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 fødsler, alle med epidural. Kommer nok til å ønske dette denne gangen også. Har tre forskjellige opplevelser i alle tre fødselene. Første gangen var jeg smertefri under åpningsriene (etter 4 cm selvfølgelig) men pressriene var vonde. Andre mann var smertefri både åpnings- og pressrier. Var en stor opplevelse å kjenne ungen gli nedover i fødselskanalen uten å kjenne bare smerte. Tredje gangen fungerte ikke epidurale i det hele tatt.

 

Kommer nok til å ønske epidural denne gangen like vell. Er ikke så veldig glad i smerte om jeg kan slippe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns ikke det var noe særlig vondt med pressriene da jeg hadde epiduralen. kjennte bare et veldig nedpress, syns det blir litt tøysete av denne jordmoren å påstå dette, for det kan jo umulig gjelde for alle. mulig at det blir sånn dersom de skrur den av når pressriene kommer, men hos meg var den på hele veien helt til ungen var ute.

viss din utdrivningsfase var veldig ille kan du jo kanskje be om pudental-blokkade. dvs lokalbedøvelse i skjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...